ثبت خاطرات ایثارگران؛ از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ شهادت
کد خبر: 3739361
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

ثبت خاطرات ایثارگران؛ از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ شهادت

گروه اجتماعی ـ مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تأكید كرد كه ثبت و انتقال خاطرات ایثارگران دوران دفاع مقدس اکنون یکی از بهترین راهکارها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه است.

ثبت خاطرات ایثارگران، از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ شهادت/ لزوم ترجمه آثار مكتوب به زبان‌های دیگر

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، رجبعلی راهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در مراسم رونمایی از كتاب «10 سال اسارت» شامل خاطرات عزیزالله معینی، یكی از آزادگان این استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌آفرینی‌های شهدا، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس گفت: امنیت و استقلال میهن اسلامی ایران به برکت این جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها حاصل شده است و ما امروز نسبت به این همه فداکاری مدیون هستیم.
وی بیان کرد: ثبت و انتقال خاطرات ایثارگران دوران دفاع مقدس اکنون یکی از بهترین راهکارها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه است.
راهی، وی ضمن تجلیل از نویسندگان و هنرمندانی که با استفاده از ابزار هنر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌پردازند، افزود: نویسندگان دفاع مقدس برای اعتلای فرهنگ کشور و ترویج و تعمیق فرهنگ ایثارگری به نگارش متون این حوزه می‌پردازند و این موضوع اقدامی بسیار ارزشمند است.
سیدعلی محمدی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این مراسم بیان کرد: تاکنون 62 اثر مکتوب به‌همت بنیاد استان منتشر شده است که از لحاظ کیفیت به عنوان آثار فاخر شناخته می شوند.
وی افزود: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، یکی از وظایف ذاتی و اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می‌شود و ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی ایثارگران نیز از مهمترین موضوعات این حوزه است.
وی ترجمه آثار مکتوب حوزه دفاع مقدس به زبان‌های رایج دنیا و تبدیل کتاب‌های فاخر این عرصه به فایل‌های صوتی را نیز از دیگر راه های گسترش و نشر آثار حوزه دفاع مقدس عنوان کرد.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از کتاب ده سال اسارت، خاطرات عزیزالله معینی آزاده استان فارس در دوران دفاع مقدس رونمایی شد. این کتاب در 271 صفحه و 43 فصل به بیان زندگینامه و خاطرات دوران دفاع مقدس و اسارت این آزاده در زندان‌های رژیم بعثی عراق می‌پردازد.
انتهای پیام

captcha