اسقبال ايتاليايی‌ها از فيلم‌های كوتاه ايرانی
کد خبر: 3739374
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

اسقبال ايتاليايی‌ها از فيلم‌های كوتاه ايرانی

گروه هنر ــ فستيوال افق‌های ايران با حضور فيلم‌های كوتاه ايرانی در شهر رم ايتاليا با استقبال مخاطبان و رسانه‌های ايتاليايی برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انجمن سينماي جوانان ايران، در مراسم پايانی اين برنامه آرش عباسی مدير هنری فستيوال افق‌های ايران با اشاره به وضعيت سينمای كوتاه ايران گفت: انجمن سينمای جوانان ايران بزرگ‌ترين مدرسه فيلم‌سازی منطقه به حساب می‌آيد، اين انجمن بيش از ٧٠ شعبه در سراسر ايران دارد كه همگی به امر آموزش و حمايت از فيلم‌سازان آماتور و حرفه‌ای مشغول هستند.

وي ادامه داد: در طول سال چهار جشنواره شامل سه جشنواره منطقه‌ای و يك جشنواره بين‌المللی در سيستم اين انجمن برگزار می‌شود كه مهم‌ترين مكان و فرصت برای ديده شدن فيلم‌های جوانان فيلم‌ساز است.

عباسی افزود: در كشوری كه كيارستمی و فرهادی دارد طبيعی است كه رويای بسياری از جوانان علاقه‌مند به هنرش، تبديل شدن به كسی چون اين كارگردانان باشد، اگر چه آمار دقيقی در دست نيست اما در طول سال در ايران چيزی حدود دوهزار فيلم كوتاه آماتوری، پايان‌دوره‌ای ، نيمه حرفه‌ای و حرفه‌ای ساخته می‌شود.

مدير هنری فستيوال افق‌های ايران ادامه داد: در اين فستيوال ١٣ فيلم به نمايش درآمد كه از اين بين يك باكس شامل پنج فيلمی بود كه هم اكنون در ايران در سينماها اكران سراسري دارند و قرار است در كشورهای ديگر هم اكران شوند كه شروع اين اكران‌ها از همين جشنواره و شهر رم کلید خورد.

فستيوال فيلم افق‌های ايران به همت انجمن ايرانی- ايتاليايی الفبا، موسسه كوپ كولتورای ايتاليا و انجمن سينمای جوانان ايران در شهر رم برگزار شد.

انتهای پیام

captcha