فراخوان هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان اعلام شد
کد خبر: 3739418
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳

فراخوان هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان اعلام شد

گروه هنر ــ فراخوان هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با تایید شورای سیاست‌گذار‌ی این جشنواره اعلام شد.

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری هشتیمن جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، فراخوان هشتمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان اعلام شد. این دوره از جشنواره در چهار بخش مسابقه ملی شامل فیلمهای کوتاه داستانی، مستند و پویانمایی، فیلمنامه کوتاه با موضوع اصلی احسان و نیکوکاری و با موضوعات ویژه اخلاق و مفاهیم آسمانی آن و نقد انحطاط اخلاقی و ارزش‌های فراموش شده اجتماعی، جامعه از نگاه جوانان؛ خواست‌ها و نیازهای جوانان، تسهیل‌گری و کارآفرینی اجتماعی، زن و ارزش‌های آن در جامعه، آب حفظ منابع ارزشمند آن، روش‌های بهینه مصرف انرژی، حفظ و احیای محیط زیست و فضاهای مجازی و تأثیر آن برجامعه برگزار می‌شود.

همچنین در این دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان برای نخستین بار مسابقه ملی «شهر درقاب تصویر» به منظور کشف ایده‌های ناب فیلمسازان جوان کشور و روایتی نو از مضمون نیکوکاری درشهر، در قالب فیلم کوتاه و با موضوعات حقوق شهروندی و تأثیر آن در روابط انسانی و اجتماعی، شادابی و نشاط اجتماعی، شهر ایمن، شهر پاک، خانه و خانواده و سبک زندگی ایرانی - اسلامی و هر موضوعی که مسائل شهری را در بر گیرد، برگزار می‌کند.

فیلمسازان وعلاقه‌مندان می‌توانند فیلم‌های کوتاه داستانی – مستند و پویانمایی خود را با موضوعات زیر از شهر خود تهیه کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسابقه مستند پورتره نیز از دیگر بخش‌های جدید جشنواره حسنات است که در هشتمین دوره آغاز به‌کار می‌کند. فیلمسازانی که فیلم‌های کوتاه مستندی را با موضوع خیرین ونام‌آوران علم و هـنر تهیه کرده‌اند، می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

بخش مسابقه دانشجویی اصفهان نیز به منظور کشف استعدادهای جوان در حوزه سینما و فیلم کوتاه در شهر اصفهان، دانشجویان مراکز دانشگاهی، هنرآموزان مراکز آموزشی و انجمن‌های سینمای جوانان استان اصفهان از نوآوری‌های مسئولان برگزاری جشنواره حسنات در دوره هشتم است که در این بخش علاقه‌مندان می‌توانند فیلم‌های کوتاه داستانی- مستند و پویانمایی خود را که با موضوعات جشنواره تهیه شده باشند به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

یادآور می‌شود ارائه گواهی و مستندات مکتوب از مراکز مذکور برای دانشجویان و هنرآموزان به دبیرخانه جشنواره الزامی است. در ضمن مدت زمان آثار تولید شده در بخش سینمای ملی، مستند پورتره و مسابقه دانشجویی اصفهان حداکثر ۳۰ دقیقه اعلام شده است و علاقه‌مندان در بخش شهر در قاب تصویر نیز باید آثار خود را تا حداثر پنج دقیقه تولید و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برای شرکت در جشنواره تکمیل فرم فقط از طریق سایت جشنواره hasanatfilm.ir امکان‌پذیر است و دریافت کد از سایت به ازای هر اثر ثبت شده الزامی است. لازم است نام فیلم، نام فیلمساز، شماره تماس فیلمساز و کد دریافتی اثر روی DVD نوشته شود.

همه آثار ارسالی بایست با بالاترین کیفیت ضبط شده ارسال شوند. فیلم‌های ارسالی باید به صورت (فایل دیتا) بر روی DVDهای ۹ و یا ۴.۷ گیگابایت و یا flash memory باشند. ضمناً فیلم‌های ارسالی حتماً در قالب سیستم پخش ۲۵ فریم pal ارائه شوند. در غیر این صورت پس از راهیابی اثر به بخش مسابقه هر نوع مشکل در نمایش فیلم به عهده فیلمساز است.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات تا اول آبان ماه اعلام شده است.

علاقه‌مندان برای مطالعه کامل فراخوان هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات می‌توانند به نشانی الکترونیکی hasanatfilm.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha