آزادگان؛ مردان قبیله غیرت و گنجینه‌هایی ارزشمند/ شجاع و دلیر رفتند و صبورانه بازگشتند
کد خبر: 3739420
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
امام جمعه هامون:

آزادگان؛ مردان قبیله غیرت و گنجینه‌هایی ارزشمند/ شجاع و دلیر رفتند و صبورانه بازگشتند

کانون خبرنگاران نبأ ــ آزادگان مردان قبیله غیرت و گنجینه‌های ارزشمندی هستند که در درون قلب صبورشان فرهنگی انسان‌ساز نهفته است؛ آزادگان آمدند و درس بزرگ پایداری، استقامت و مقاومت در دفاع از میهن اسلامی، مکتب و ناموس را برای ما به ارمغان آوردند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزالله شیخ، امام جمعه هامون، 26 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و ساماندهی امور زندگی، گفت: 26 مردادماه آغاز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز در سال ۱۳۶۹ به آغوش میهن اسلامی است؛ آزادگان همان‌طور که شجاع و دلیر رفته بودند، مقاوم، و صبورانه بازگشتند.
وی افزود: آزادگان مردان قبیله غیرت و گنجینه‌های ارزشمندی هستند که در درون قلب صبورشان فرهنگی انسان‌ساز نهفته است؛ آزادگان آمدند و درس پایداری و استقامت در راه خدا، در عهد و پیمان، در تهذیب نفس، در تنگدستی، در شناخت معرفت و بصیرت و علم دانش و همچنین درس بزرگ پایداری، استقامت و مقاومت در دفاع از میهن اسلامی، مکتب و ناموس را برای ما به ارمغان آوردند.
امام جمعه شهرستان هامون در ادامه گفت: ششم ذی‌الحجه سال ۱۳۶۶ موضوع مهم شهادت حجاج ایرانی به دست عمال خودفروخته آل سعود خائن اتفاق افتاد که یکی از صفحات پرونده سرتاسر جنایت آل سعود است. کعبه همان حریم امن الهی است که میعادگاه راز و نیاز انبیا و اولیاء خدا بوده و مکان مقدسی است که خون ریختن در آن حرام است ولی در سال ۱۳۶۶ در پی یورش وحشیانه و بی‌رحمانه وهابیون سعودی بیش از 400 نفر از حجاج شهید و بیش از هزار نفر زخمی شدند که این اعمال شنیع باعث شده آل سعود لیاقت خدمت‌گذاری به حجاج و زوار خانه خدا را از دست بدهد و خوش‌خدمتی و سرسپردگی‌شان را به اربابان‌شان و مستکبران جهان ثابت کند.
حجت‌الاسلام شیخ ضمن گرامیداشت روز عرفه و عید سعید قربان، افزود: عرفه یکی از ایام مورد توجه نزد خداوند است و درهای رحمت را به روی بندگان خود باز می‌کند، در این روز پرودگار متعال بندگان خود را به عبادت، طاعت، دعا، روزه، توبه و استغفار فرا خوانده است و عید سعید قربان، عید پیروزی وظیفه بر غریزه است.
امام جمعه هامون با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری عامل اصلی گرانی و کاهش ارزش پول ملی مسائل مدیریتی است نه تحریم. مفسدان اقتصادی و برهم‌زنندگان نظم بازار باید سریعا مجازات و به‌صورت عادلانه به کیفر اعمال خود برسند.
حجت‌الاسلام شیخ با اشاره به دیدارهای متعدد هفته اخیر امامان جمعه منطقه سیستان با تعدادی از مسئولان و شخصیت‌های کشوری، عنوان کرد: در دیدار ائمه جمعه منطقه سیستان با آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اکبری، رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور و با برخی دیگر از مسئولان کشوری، مشکلات سیستان به‌ویژه مشکلات اقتصادی و فرهنگی مطرح شد که قول دادند این مسائل و مشکلات را به مقام معظم رهبری انتقال دهند.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام

captcha