شناسایی ۶۰۰ کودک کار در بروجرد، خرم‌آباد و دورود
کد خبر: 3739428
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

شناسایی ۶۰۰ کودک کار در بروجرد، خرم‌آباد و دورود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان از شناسایی قریب به ۶۰۰ کودک کار در شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد و دورود خبر داد و افزود: برای این افراد پرونده تشکیل شده که ۷۷ درصد آنان دارای پدر و مادر بوده، اما بخشی تک‌والد و یا بدون سرپرست هستند.

شناسایی 600 کودک کار در شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد و دورود

به گزارش ایکنا از لرستان، قاسم ولی‌زاده، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان امروز شنبه، 27 مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی‌از آسیب‌های اجتماعی که در اولویت‌های 18گانه قرار دارد بحث کودکان کار است.
وی با بیان این‌که در استان لرستان کودک خیابانی نداریم، افزود: براساس تقسیمات انجام شده متولی کودکان کار سازمان بهزیستی است این در حالی‎است که متأسفانه در فرهنگ بومی ما کار کردن کودک مثبت تلقی شده و کودکان برای کار تشویق می‌شوند که این موضوع فرهنگ کار کودک را تقویت می‌کند برای همین باید از بستر خانواده جهت مقابله با این معضل اقدام کرد.
وی از شناسایی قریب به 600 کودک کار در شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد و دورود خبر داد و افزود: برای این افراد پرونده تشکیل شده که 77 درصد آنان دارای پدر و مادر بوده اما بخشی تک‌والد و یا بدون سرپرست هستند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: در بند «ب» ماده 95 آمده که دولت باید نسبت به مقابله با آسیب‌های اجتماعی ازجمله کودکان کار اقدام کند؛ در این راستا 210 نفر تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند.
ولی‌زاده با بیان این‌که آمار ارائه شده در حوزه خودکشی‌های استان صحیح نیست، ادامه داد: طی سال 94 حدود 181 و 95 قریب به 162 خودکشی داشته‌ایم اما در سال گذشته این آمار به‌صورت جزیی افزایش داشته است که در این رابطه جزو استان‌های ششم به بعد در کشور هستیم.

استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه

ماشاالله نعمتی، مدیرکل دفتر سیاسی استانداری لرستان نیز در این نشست ضمن گرامی‎داشت سالروز ورود آزادگان به وطن اظهارکرد: اگر قرار است مدیریت پویا و رو به رشدی داشته باشیم باید از اهالی قلم و اصحاب رسانه بهره ببریم.
وی با بیان این‌که رسانه‌ها همکاری خوبی با مدیریت استان دارند، افزود: در راستای پیشبرد اهداف استان عزم همه آنان راسخ است که جای تقدیر دارد.
نعمتی با اشاره به تعیین حدود و مرزهای استان و این‌که در این رابطه مشکل مرزی نداریم، اضافه کرد: ممکن است بین شهرستان‌ها در حوزه قلمروی بحث‌هایی باشد اما در رابطه با دیگر استان‌ها مشکلی وجود ندارد.
وی اظهارکرد: در این رابطه آمادگی داریم که اگر موردی بیان شود پیگیری‌های لازم را داشته باشیم چراکه روی مرزهای استان حساسیت زیادی وجود دارد.

انتهای پیام

captcha