دهمین جشنواره تئاتر مرصاد به پایان رسید/معرفی نفرات برتر
کد خبر: 3739432
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
در کرمانشاه؛

دهمین جشنواره تئاتر مرصاد به پایان رسید/معرفی نفرات برتر

گروه فرهنگی- دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد با معرفی نفرات برتر در کرمانشاه به کار خود پایان داد.

دهمین جشنواره تئاتر مرصاد به پایان رسید/معرفی نفرات برتر

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد با معرفی نفرات برتر شامگاه گذشته با حضور مسئولان استان برگزار شد.
این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی و در 5 موضوع ایثار و شهادت، دفاع مقدس، مدافعان حرم، آسیب‌های اجتماعی و موضوع آزاد برگزار و بکار خود پایان داد.
از 112 اثر ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره 22 اثر توسط هیئت داوران انتخاب شدند که 12 اثر مربوط به تئاتر صحنه‌ای و 8 اثر تئاتر خیابانی و یک اثر جمعی و یک اثر مهمان بود.
آثار برگزیده این جشنواره توسط هیئت داوران در بخش طراحی و بروشور دو اثر «واقعا باید چکار کرد» از نازیلا امینی از بوکان و «بابا نفس داد» از نعیمه نمکی از تهران بود.
عنوان اثر برتر در بخش موسیقی به «میراثی برای یک پرستار جنگی» از علیرضا لطفی و داریوش محبی از شهرستان فسا تعلق گرفت.
در بخش طراحی فضا نیز اثر «واقعا باید چکار کرد» از آرش ناصری از بوکان و اثر «خانه آرزوها» از لقمان نادری از مریوان و «هشت» از مجتبی خلیلی از اصفهان عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.
بازیگران برتر مرد معرفی شده در این جشنواره هاوری رضایی از بوکان برای حضور در نمایش «واقعا باید چکار کرد»، سعید ذبیحی از اسلام‌آبادغرب برای بازی در نمایش «تنهایی» و مهدی جودکی از اصفهان برای حضور در «هشت» بودند.
در بخش طراحی لباس نمایش «هشت» از اصفهان عنوان دوم و دیپلم افتخار در این بخش را کسب کرد.
نازیلا امینی از بوکان، نرگس صابری از فارس و فرخنده برنی از اصفهان به ترتیب برای بازی در «واقعا باید چکار کرد»، «میراثی برای یک پرستار جنگی» و «هشت» در جایگاه اول تا سوم بهترین بازیگران زن قرار گرفتند.
بهترین جایزه کارگردانی و اختصاص رتبه‌های برتر اول تا سوم به آثار «هشت»، «واقعا باید چکار کرد»، «آقا بخدا نامردیه» و «میراثی برای یک پرستار جنگی» تعلق گرفت.
جوایز طرح و ایده نیز به آرش ناصری از بوکان، مهدی صالحی از تبریز و حیدر رضایی از اصفهان برای آثار «واقعا باید چکار کرد»، «پدر یک قهرمان» و «هشت» تعلق گرفت.
از سوی هیئت داوران آثار «میراثی برای یک پرستار جنگی» به کارگردانی صدیقه شکر و نوراله لک از فسا و «خانه آرزوها» به کارگردانی لقمان قادری از مریوان برای حضور به جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پیشنهاد شدند.
در این مراسم مسئولان حاضر به یاد مرحوم عزت‌الله انتظامی بازیگر فقید سینمای ایران شمع روشن کردند.
انتهای پیام

captcha