۳۴ مرکز، هسته و شرکت دانش‎بنیان؛ تحت‌حمایت جهاددانشگاهی لرستان
کد خبر: 3739448
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

۳۴ مرکز، هسته و شرکت دانش‎بنیان؛ تحت‌حمایت جهاددانشگاهی لرستان

گروه اقتصاد ـ رئیس جهاددانشگاهی لرستان بگفت: در حال حاضر ۳۴ مرکز، هسته و شرکت دانش‎بنیان تحت حمایت مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان هستند، حدود ۱۰۰ شرکت از جهاد دانشگاهی نیز رفته‌اند و حدود ۱۵ شرکت نیز متقاضی حضور در مرکز هستند.

34 مرکز، هسته و شرکت دانش‎بنیان تحت‌حمایت جهاددانشگاهی لرستان هستند

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدعلی نادر دهقانی‌الوار، رئیس جهاددانشگاهی لرستان امروز، 27 مرداد در بازدید محمد بیرانوندی، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی از مرکز رشد جهاد دانشگاهی واحد لرستان، اظها کرد: جهاد دانشگاهی براساس رسالت علمی و ماموریت خود فضایی فراهم آورده تا نخبگان و افرادی که دارای ایده و خلاقیت هستند، دور هم جمع شده و فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان انجام دهند.
وی با بیان این‌که بزرگ‌ترین مجموعه علمی استان هستیم که توانسته‌ایم با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان وجذب نخبگان استان فعالیت‌های متنوعی انجام دهیم، بیان کرد: سال گذشته واحدهای فناور این مرکز بیش از هفت میلیارد تومان محصولات فناورانه فروش داشته‌اند که این رقم در کشور بی‌نظیر است.
دهقانی‌الوار با بیان این‌که علی‌رغم فعالیت‌های خوبی که در حوزه تولید فناوری داریم، حمایت موثری از مرکز انجام نمی‌گیرد، ادامه داد: در حال حاضر 34 مرکز، هسته و شرکت دانش‎بنیان تحت حمایت مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان هستند، حدود 100 شرکت از جهاد دانشگاهی نیز رفته‌اند و حدود 15 شرکت نیز متقاضی حضور در مرکز هستند.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: فضای کسب و کار علمی بسیار خوبی در جهاد دانشگاهی واحد لرستان فراهم است و می‌توانیم با جذب نخبگان و ایجاد زمینه برای آن‌ها فضای کسب و کار استان را در راستای فعالیت دانش‌بنیان متحول کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با تأکید بر این‌که دنبال کارمندپروری نیستیم و مرکز رشد این نهاد علمی فضایی برای ایده‌پروری صاحبان ایده، تولید محصول فناورانه و فعالیت اقتصادی در حوزه کارآفرینی و فناوری است، افزود: در صورت تخصیص اعتبار چهار میلیارد تومان به این نهاد، 2000 نفر شغل پایدار، مولد و دانش‌بنیان در استان ایجاد خواهیم کرد.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان با بیان این‌که فرق ما با دیگران این است که واقعی کار می‌کنیم، تأکید کرد: جهاد دانشگاهی استان در راستای انجام رسالت خود در حوزه کارآفرینی و فناوری تامین اعتبارات برای تامین فضای فیزیکی و حمایت از متقاضیان هستیم.
دهقانی‌الوار یادآور شد: تفاوت مرکز رشد جهاد دانشگاهی با دیگر مراکز در این است که نخبگان و کارآفرینان ما با وجود کمبود امکانات، کارهای بزرگ انجام می‌دهند و با اعتقاد به توان نیروی انسانی و بدون توجه به کمک‌های دولتی تاکنون روند بسیار مطلوب و کارآمد داشته است.
دهقانی با بیان این‌که مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان باید محور ایجاد اشتغال دانش‌بنیان در استان باشد، افزود: نرم‌افزار هوشمند (ایکپ) از محصولات فناورانه مرکز رشد است که توانسته در سطح کشور برای 15 هزار راننده شغل ایجاد کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایلوت شدن لرستان در طرح نوین مشاغل خانگی و اجرای آن در استان با همکاری جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: در حال حاضر 4500 نفر از استان در سامانه طرح مشاغل خانگی ثبت نام کرده‌اند؛ قرار است آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهیم و در راستای توانمندسازی آنها قدم برداریم. جهت‌گیری ما در این راستا ایجاد اشتغال برای حداقل 3000 نفر است.

حمایت از ایده‌های نخبگان

محمد بیرانوندی، نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، اظهارکرد: وقتی در جمع نخبگان قرار دارم تمام خستگی‎ها یادم می‎رود و قوت و انرژی دوباره می‎گیرم.
وی با بیان این‌که بزرگ‌ترین مشکل کشور بیکاری است، ادامه داد: این نخبگان هستند که می‎توانند وضعیت استان و کشور را متحول و گره مشکلات را باز کنند.
بیرانوندی اضافه کرد: در همین جلسه قول مساعد برای تخصیص و جذب اعتبار موردنیاز و درخواست شده جهاد دانشگاهی لرستان برای مرکز رشد را می‎دهم.
نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای شورای اسلامی یادآور شد: نخبگان و کارآفرینان به‌دنبال کار اداری نیستند و می‎خواهند شغل ایجاد کنند و به همین جهت باید از آنان حمایت کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشاغل خانگی روستایی افزود: 340 میلیارد تومان سهم استان بوده که باید در راستای ایجاد اشتغال هزینه شود.
بیرانوندی بیان کرد: با این اعتبار می‎توانیم 10 تا 20 هزار شغل در استان ایجاد کنیم.

انتهای پیام

captcha