بهره‌مندی ۲ هزار و ۳۰۰ مددجوی آذربایجان‌غربی از کمک هزینه ازدواج
کد خبر: 3739469
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

بهره‌مندی ۲ هزار و ۳۰۰ مددجوی آذربایجان‌غربی از کمک هزینه ازدواج

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی از بهره‌مندی ۲ هزار و ۳۰۰ مددجوی استان از کمک هزینه ازدواج خبر داد و گفت: ازدواج به عنوان یک امر الهی شناخته شده و همواره از مهم‌ترین مسائل حیات بشر در طول تاریخ به شمار رفته است.

2 هزار و 300 مددجوی آذربایجان‌غربی از کمک هزینه ازدواج بهره‌مند می‌شوند

عزیز سهندی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی بابیان اینکه ازدواج همواره به عنوان یکی از مهمترین مسائل حیات بشر در طول تاریخ به شمار رفته است، بیان کرد: در راستای تهسیل ازدواج جوانان، طی سال جاری 2 هزار و 300 مددجوی استان از کمک هزینه ازدواج بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: این تعداد از مددجویان از تسهیلات بلاعوض کمک هزینه ازدواج در سال جاری بهره مند خواهند شد و در راستای پرداخت کمک هزینه بلاعوض این تعداد مددجو نیز طی سال جاری، مبلغ پنج میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

سهندی ازدواج را یک امر الهی عنوان کرد و افزود: مسئله ازدواج علاوه بر ادیان و مذاهب، همواره مورد توجه جامعه شناسان، حقوق دانان، و روانشناسان نیز قرار دارد.

وی درخصوص میزان تسهیلات پرداختی طی چهار ماه نخست سال جاری بیان کرد: ۸۵۹ نفر از جوانان مددجوی استان طی چهار ماه نخست سال جاری، مبلغ یک میلیارد و ۵۸۹ میلیون تومان کمک بلا عوض دریافت نموده اند که از این مبلغ، ۲۰۰ میلیون تومان از محل کمکهای خیرین و درآمد های محلی تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی بااشاره به اینکه طی تحقیقات صورت گرفته طی هفت سال گذشته، کمتر از ۲ درصد ازدواج نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد منجر به طلاق شده اند، تصریح کرد: این در حالی است که آمار طلاق در سطح جامعه بیش از ۲۸ درصد بوده است.

سهندی کمک به امر ازدواج جوانان در قالب هدیه ازدواج تا سقف ۵ میلیون تومان به صورت بلا عوض، پرداخت وام اشتغال با کارمزد چهار درصد به نوعروسان و تازه داماد ها در راستای ایجاد فرصت شغلی، پراخت وام قرض الحسنه تا سقف ۵ میلیون تومان به جوانان، انجام مشاوره قبل از ازدواج به نوعروسان، برگزاری دوره های آموزشی شامل مهارت های زندگی، مهارت های همسر داری و ارائه بسته های تشویقی شامل سفرهای زیارتی برای زوج های جوان را از اهم برنامه های کمیته امداد استان در راستای تسریع امر ازدواج در بین جوانان عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha