اعزام 840 زائر سیرالئونی با تیم پزشکی به حج
کد خبر: 3739484
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

اعزام 840 زائر سیرالئونی با تیم پزشکی به حج

گروه بین‌الملل - 840 زائر سیرالئونی ضمن اعزام به زیارت خانه خدا طی هفته جاری به دو میلیون زائر حج تمتع ملحق می‌شوند.

به گزارش ایکنا؛ «جولیوس مادا بیو»، رئیس‌جمهور سیرالئون اخیرا طی دیدار با زائران اعزامی در ورزشگاه استیونس فریتاون برای حجاج بیت الله الحرام آرزوی توفیق کرد.

رایزنی فرهنگی ایران در سیرالئون در این باره اعلام کرد: این گروه اعزامی شامل 828 زائر و 12 نفر از اعضای کمیته حج و تیم پزشکی همراه خواهد بود. «محمد حاجی کلا»، معاون وزیر رفاه و امور اجتماعی سیرالئون اعلام کرد : «از میان 473 درخواست کمک هزینه زیارت خانه خدا به 90 نفر کمک هزینه زیارت پرداخت شده است که 50 نفر از سوی رئیس‌جمهور، 25 نفر از سوی معاون اول ریاست جمهوری و 15 نفر نیز توسط «فاطمه بیو» بانوی اول سیرالئون تحت پوشش قرار گرفتند.»

محمد جولده جلوه، معاون اول رئیس جمهور سیرالئون که بر فرایند اعزام حجاج نظارت داشت، گفت: به محض دریافت حکم رئیس‌جمهور بیو مبنی بر رسیدگی به امور حج وی تصمیم گرفت کمیته 15 نفره‌ای را تشکیل دهد تا سرانجام اطمینان یافت که فرایند اعزام به روشنی و رو به جلو در حرکت است.

وی افزود: علی رغم محدودیت زمانی، کمیته حج توانست این فرایند را مدیریت کند و من از آنان به واسطه خدماتشان به ملت سیرالئون تشکر می‌کنم.

محمد جولده جلوه تصریح کرد: به دلیل انتخابات (چهار گانه) آمادگی برای اعزام حجاج به طول انجامید، اما کمیته توانست جدول زمانی خود را محقق سازد و با فرایند توزیع سهمیه به صورت فراگیر و شفافیت این مأموریت را به سرانجام برساند. به همین دلیل دولت توانست برای نخستین‌بار 28 سهمیه اضافه برای حجاج ایجاد کند، همچنین کمیته در حال مذاکره با دولت عربستان به منظور افزایش سهمیه کشور از 800 نفر به 1500 نفر برای سال آینده است.

رئیس‌جمهور بیو نیز طی سخنانی اظهار کرد : زیارت حرم مقدس یکی از جنبه‌های مهم اسلام است و به همین دلیل دولت وی  با جدیت این فرایند را پیگیری کرد و اطمینان داد که همه کسانی که واجد شرایط سفر هستند، به این سفر مقدس خواهند رفت.

بیو تأکید کرد: امیدوار است با این دستاورد دولت و برنامه‌ریزی مناسب امور حج، چهره وزارت رفاه و امور اجتماعی که به دلیل رفتار غیر معمول برخی از افراد و فساد مالی به بدی شناخته شده بود، به یک وزارتخانه مسئولیت‌پذیر که بتواند با هر چالشی روبرو شود، تبدیل شود.

وی در پایان اضافه کرد: سیرالئون به لطف خداوند متعال می‌تواند با مشکلاتی که هم اکنون در حال تجربه آن هستیم، پایان دهد لذا از شما می‌خواهم برای دولت و مردم سیرالئون دعا کنید.      

انتهای پیام

captcha