مراکز دانشگاهی در جوار صنعت ایجاد شود
کد خبر: 3739528
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

مراکز دانشگاهی در جوار صنعت ایجاد شود

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: باید به سمت مراکز دانشگاهی در جوار صنعت حرکت کنیم و دانشجویان همزمان در محیطی که درس می‌خوانند با محیط کار نیز آشنا شوند.

مراکز دانشگاهی در جوار صنعت ایجاد شود
به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، ابوالفضل فورگی‌نژاد، امشب ۲۷ مرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در کشور یک بخش نظری وجود دارد که عمده دانشگاه‌ها در علوم نظری فعالیت می‌کنند.
وی افزود: همچنین بخش‌های کوچکی نیز است که وظایف بزرگتری دارند و تربیت نیروهای کار و تربیتی که باید جذب کار شوند وظیفه دانشگاه‌های مهارتی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از رشته‌هایی که در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود متناسب با بازار کار نیست و یکی از مواردی که نیاز است دانشگاه‌ها به سمت آن حرکت کنند، حرکت به سمت نیازها است.
فورگی‌نژاد بیان کرد: بیشترین آمار بیکاری کشور در جامعه فارغ التحصیل است لذا چاره‌ای نیست که رشته‌ها بر اساس نیاز آمایش شود.
وی با بیان اینکه آموزش‌ها دارای چند بخش تئوری، عملی و در محیط کار است، تصریح کرد: رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که آموزش‌ها را در محیط کار انجام دهد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید تحولی در دانشگاه علمی و کاربردی ایجاد شود، یادآور شد: باید به سمت مراکز دانشگاهی در جوار صنعت حرکت کنیم و دانشجویان همزمان در محیطی که درس می‌خوانند با محیط کار نیز آشنا شوند.
انتهای پیام

captcha