امام محمد باقر(ع) حل‌کننده مسائل و پیچیدگی‌های علوم زمان خود بودند
کد خبر: 3739533
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

امام محمد باقر(ع) حل‌کننده مسائل و پیچیدگی‌های علوم زمان خود بودند

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان به مناسبت شهادت امام باقر(ع) اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) شکافنده معضلات فکری و حل‌کننده مسائل و پیچیدگی‌های علوم زمان خود بودند.

امام محمد باقر(ع) حل‌کننده مسائل و پیچیدگی‌های علوم زمان خود بودند

حجت‌الاسلام محمدعلی عظیمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، این اداره به مناسبت سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام محمد باقر(ع) گفت: امام محمد باقر(ع) شکافنده معضلات فکری و حل‌کننده مسائل و پیچیدگی های علوم زمان خود بودند.
وی با اشاره به اینکه امام محمد باقر(ع) در گسترش معارف و دانش در عصر خود از یک شخصیت منحصر به‌فردی برخوردار بود، افزود: علم و معارف این امام همام مانند دیگر ائمه اطهار(ع) از آستان الهی نشأت می‌گرفت.
حجت‌الاسلام محمد علی عظیمی گفت: آوازه منزلت علمی امام محمدباقر به حدی بود که تمام تاریخ‌ نویسان مسلمان و غیرمسلمان در توصیف کمالات آن حضرت بدون استثنا به مقام والای علمی ایشان اشاره کردند.
وی بیان کرد: امام محمد باقر(علیه السلام) پس از دوران خفقان حاکمیت یزیدی و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اسارت امام سجاد(ع)، توانست دین مبین اسلام را با دیدگاه نبوی و علوی در جامعه مطرح کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان با اشاره به اینکه امام محمد باقر(ع) در عبادت الگوی راستین عابدان زمان خود محسوب می‌شد، عنوان کرد: شاکر، هادی، امین، صابر، ذاکر، جامع و حاضر از القاب دیگر این امام بزرگوار است.
وی یادآور شد: امام محمد باقر(علیه السلام) الگوی شایسته در مباحث علمی و کار گروهی و شاگردپروری و کار جبهه ای است که جوانان جامعه اسلامی ایران از این امام رئوف الگو خواهند گرفت.
انتهای پیام

captcha