نمایشگاه هفته دولت دهه اول شهریور برپا می‌شود/ لزوم نمایش دستاوردهای دولت
کد خبر: 3739539
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴

نمایشگاه هفته دولت دهه اول شهریور برپا می‌شود/ لزوم نمایش دستاوردهای دولت

گروه سیاست و اقتصاد ـ دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در خوزستان با بیان اینکه با توجه به اینکه تلاش می‌شود کارهای انجام شده به گونه‌ای کمرنگ شوند، لازم است دستاوردهای خود را نمایش دهیم، گفت: نمایشگاه هفته دولت امسال از سوم تا هفتم شهریورماه برپا می‌شود.

نمایشگاه هفته دولت دهه اول شهریور برپا می‌شود/ لزوم نمایش دستاوردهای دولت

به گزارش ایکنا از خوزستان، سعید رضوانی دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در خوزستان در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته دولت که امروز 27 مردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص برگزاری نمایشگاه هفته دولت، دو دیدگاه متفاوت وجود دارد؛ برخی می‌گویند به دلیل شرایط اقتصادی موجود و با توجه به مشکلات کشور نیازی به برگزاری نمایشگاه نیست و باید هزینه‌ها صرف کارهای دیگری شود.

وی افزود: دیدگاه دیگر این است که با توجه به اتفاقاتی که در حال رخ دادن است و فشار سنگینی که به دولت وارد می‌شود و تلاش می‌شود کارهای انجام شده به گونه‌ای کمرنگ شوند، همچنین با توجه به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم، لازم است دستاوردهای خود را نمایش دهیم.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در خوزستان گفت: نمایشگاه هفته دولت امسال از سوم تا هفتم شهریورماه برپا می‌شود. امسال اولین سالی است که یک نمایشگاه هفته دولت غیرنفتی خواهیم داشت. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نیز سوم شهریورماه با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و... برگزار خواهد شد.

رضوانی تصریح کرد: با توجه به ابلاغیه وزارت نفت مبنی بر اینکه شرکت های تابع این وزارتخانه نباید در نمایشگاه‌ها شرکت کنند، نمایشگاهی با دستگاه‌های متوسط از نظر مالی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم بیشتر کیفیت مدنظر قرار گیرد؛ به این معنی که اطلاعات بیشتری در اختیار مردم قرار دهیم تا بهره‌برداری لازم را داشته باشیم. یکی از این کارها، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مکتوب، مجازی و ... است.

وی گفت: امسال به دنبال تقویت برگزاری نشست‌های خبری، گفتگوها و ... در نمایشگاه هفته دولت هستیم. در بخش رادیو و تلویزیون نیز برنامه‌های مناسبی برای هفته دولت در نظر گرفته شده است. به گونه‌ای که در برنامه‌های مختلف، مدیرانی که خدماتی ارائه داده‌اند، حضور پیدا خواهند کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در خوزستان افزود: مانند سال‌های گذشته، غرفه مطبوعات نیز در نمایشگاه وجود دارد. تلاش می کنیم امکانات مناسبی در این غرفه برای رسانه ها فراهم شود تا نشست‌های تخصصی در این غرفه برگزار شود. امسال تلاش کرده‌ایم بر توانمندی‌های استان در بحث تولید و کالاهایی که در استان تولید می‌شوند، تکیه کنیم تا بتوانیم نشان دهیم که چه کمکی به حمایت از تولید ملی، رشد فرهنگی، مسائل آموزشی و ... کرده‌ایم.

رضوانی افزود: ویژگی متفاوت نمایشگاه هفته دولت امسال این است که تلاش کردیم به طور ویژه از بخش بانوان، تشکل‌های مردم‌نهاد و ... استفاده کنیم. همچنین همایش‌های مربوط به هفته دولت از اهواز به شهرستان‌ها منتقل شده است، به طور مثال در شوشتر بحث میراث فرهنگی بررسی می‌شود یا در ماهشهر بحث پتروشیمی‌ها مطرح می‌شوند.

وی در خصوص نمایشگاه هفته دولت تصریح کرد: در حاشیه نمایشگاه، چندین کارگاه برگزار می‌شود و دستگاه‌های مختلف مانند سازمان انتقال خون، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی اهواز و ... برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اند. جهاد کشاورزی نیز قرار است در این مدت عرضه مستقیم برخی کالاهای اساسی را انجام دهد. در طول نمایشگاه، دستگاه‌ها مکلف هستند از نمایشگاه بازدید داشته باشند. همچنین از تمام شهرستان‌ها خواسته‌ایم پروژه‌هایی را که در هفته دولت افتتاح می‌کنند به ما اطلاع دهند تا آن‌ها را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در خوزستان درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای جذب مردم به نمایشگاه هفته دولت، گفت: عرضه مستقیم کالا و جشن‌های شبانه از جمله برنامه‌های ما هستند. جشن‌های مردمی در چهارم، پنجم و ششم شهریور برگزار می‌شوند.

رضوانی در خصوص طرح ایجاد شهرک رسانه‌ای در اهواز تصریح کرد: این طرح در حال تکمیل و پخته شدن است و قرار است پس از هفته دولت، یک نشست تخصصی برای شروع فاز اجرایی آن در نظر گرفته شود. یکی از مشکلات اصحاب رسانه مسأله مکان و هزینه مالی ناشی از آن است. در این طرح قرار است مکانی مناسب با نیازهای رسانه برای رسانه‌ها در نظر گرفته شود که شامل سالن سمینار، سالن گردهمایی، امکانات ورزشی، مکان تفریحی و ... باشد. تلاش می‌کنیم زمین مناسب برای طرح از زمین‌های دولتی تامین شود.

در این نشست همچنین صادق سامانی، دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته دولت در خوزستان، گفت: نمایشگاه هفته دولت از سوم تا هفتم شهریورماه در دو سالن خلیج فارس و کارون نمایشگاه بین‌المللی اهواز برپا می‌شود. پیش‌بینی ما این است حدود 50 دستگاه خصوصی و دولتی در نمایشگاه شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال سال حمایت از تولید ملی است تلاش کرده‌ایم شرکت‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی بتوانند نگاه ویژه‌ای به تولید داشته باشند. حدود 50 درصد نمایشگاه هفته دولت به بخش خصوصی اختصاص دارد. ستاد بزرگداشت هفته دولت، کمیته‌هایی مانند کمیته هماهنگی، پیگیری، جوانان، همایش‌ها و اطلاع‌رسانی تشکیل داده است.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته دولت در خوزستان گفت: در هشت شهرستان ایذه، مسجدسلیمان، شوشتر، اندیمشک، امیدیه، ماهشهر، خرمشهر و شادگان نیز هشت همایش برگزار خواهد شد. در بحث خانه احزاب دستاوردهای خانه احزاب و... ارائه می‌شوند. کمیته ارزیابی ما غرفه‌ها و دستگاه‌های مختلف را ارزیابی می‌کند. هدف اصلی ما این است که در نمایشگاه، کالای ایرانی را نمایش دهیم. در کنار نمایشگاه هفته دولت نیز سه جشن برگزار می‌شود. در بحث برگزاری همایش‌ها اغلب شهرستان‌ها مغفول می‌مانند. با توجه به ظرفیت‌های هر شهرستان امسال تلاش می‌کنیم توجه ویژه‌ای به شهرستان‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha