لزوم بهره‌مندی از فرصت‌ها برای شناساندن مفهوم انقلاب اسلامی به جامعه
کد خبر: 3739552
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳

لزوم بهره‌مندی از فرصت‌ها برای شناساندن مفهوم انقلاب اسلامی به جامعه

گروه فرهنگی ـ استاندار لرستان با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی قوم لر به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان اظهار کرد: شادی با مکتب اسلام سازگار است و اسلام دوست دارد جامعه شاد باشد پس باید از هر فرصتی که پیش می‌آید برای شناساندن مفهوم انقلاب اسلامی برای مردم بهره برد.

استفاده از فرصت‌ها برای شناساندن مفهوم انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از لرستان، سید‌موسی خادمی، استاندار لرستان در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی لری که 27 مرداد‌ماه در خرم‏ آباد برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، اظهار کرد: اگر جان‌نثاری این عزیزان نبود چنین آرامشی را نداشتیم و امروز یاد آنان را گرامی می‌داریم.
وی با تقدیر از همه دست‌اندرکاران این برنامه به‌ویژه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی استان و تمامی مدیران و دست‌اندرکاران، افزود: این کار از چند جهت قابل تحسین بوده که شادی یکی‌ از این موارد است.
استاندار لرستان با بیان این‌که شادی با روح تطابق دارد، ادامه داد: شادی با مکتب اسلام سازگار است و اسلام دوست دارد جامعه شاد باشد برای هم این باید تلاش کنیم که در جامعه شادی برقرار باشد.
وی ادامه داد: اسلام با شادی و شاد بودن مردم موافق است و این جشنواره به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز هست و باید از هر فرصتی که پیش می‌آید برای شناساندن مفهوم انقلاب استفاده کرد.
خادمی بیان کرد: این برنامه‌ها فرصت خوبی است و البته در حوزه‌های مختلف دیگر نیز برنامه داریم که اجرا خواهند شد.
استاندار لرستان ایران را رنگین‌کمان قوم‌ها و تکثر اقوام عنوان کرد و گفت: این اقوام در عین اختلاف، هر کدام فرهنگ و آداب خود را حفظ کرده و به نمایش می‌گذارند.
وی اظهارکرد: حفظ و آشنایی فرزندان با این رسوم منافاتی با فرهنگ ملی ندارد. باید فرهنگ خود را با حمایت وحدت ملی و تمامیت ارضی به دیگران نشان دهیم که یکی‌ از آن‌ها استفاده از موسیقی است.
خادمی با بیان این‌که موسیقی یکی‌از ابزار شادی بوده و البته تنها راه نیست، افزود: موسیقی لری نیز جز ابزارهای شادی و فرهنگ لری است که باید آن را حفظ کرد، موسیقی لری سرشار از شادی، حماسه، تلاش و ایثارگری است و در صحنه‌های مبارزه با طبیعت و جنگ با دشمن نمود پیدا کرده است.
استاندار لرستان گفت: هنرمندان یازده استان کشور در این جشنواره موسیقی شرکت داشتند که از این نظر زاویه خوبی است و امیدواریم این جشنواره تبدیل به سالیانه شود.
وی بیان کرد: لرستان مرکز قوم لر بوده و موسیقی استان لرستان صاحب سبک و تاریخی است بنابراین می‌تواند در این حوزه هم عمل کند.

مفهوم شهید، حجاب و ایثار از مصادیق ارزشی هستند که خالق آن‌ها مردم هستند

حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: این جشنواره موسیقی به پیشنهاد استاندار هنردوست لرستان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه مفهوم شهید، جنگ و ایثار از مفاهیم ارزشی نظام جمهوری اسلامی هستند که خود مردم آن‌ها را خلق کردند، اضافه کرد: مفهوم شهید، حجاب و ایثار از مصادیق ارزشی هستند که خالق آن‌ها مردم هستند و هیچ تفکری حق ندارد این مفهوم و مصادیق آن‌ها را مصادره کند.
وی با بیان این‌که همه این ارزش‌ها متعلق به عموم مردم هستند، ادامه داد: در فضای مجازی خبری مبنی‌بر فوت عنایت صادقی‌نژاد که از فرهنگیان و هنرمندان بودند مخابره شد، این عارضه را به جامعه فرهنگی تسلیت می‌گوییم.

انتهای پیام

captcha