حمایت از شرکت‌های فناور؛ لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3739583
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

حمایت از شرکت‌های فناور؛ لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی ‌ــ پدر طب سنتی ایران با اشاره به اینکه گیاهان دارویی یکی از توانمندی‌های بالقوه کشور است، اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از شرکت‌های فناور گیاهان ـ دارویی ضرورت دارد.

حمایت از شرکت‌های فناور؛ لازمه تحقق اقتصاد مقاومتیبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین خیراندیش، پدر طب سنتی ایران روز گذشته، 27 مردادماه در بازدید از مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل با تأکید بر حمایت از شرکت‌های فناور گیاهان ـ دارویی و با اشاره به اینکه گیاهان دارویی یکی از توانمندی‌های بالقوه کشور است، اظهار کرد: باید به بخش گیاهان دارویی اعتبار و توجه ویژه‌ای شود تا تحقیقات و پژوهش‌های این حوزه گسترش یابد.
وی، فعالیت‌های مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل را در راستای بهره‌برداری از ظرفیت گیاهان دارویی استان مهم عنوان کرد و افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از شرکت‌های فناور در زمینه گیاهان دارویی ضرورت دارد چرا که توسعه داروسازی می‌تواند در این امر کمک شایانی داشته باشد.
خیراندیش افزود: کشت و عمل‌آوری گیاهان دارویی کار بسیار ارزشمند و صیانت از ثروت کشور است که می‌تواند زمینه رشد و توسعه صادرات دارو و ارزآوری کشور را فراهم کند و با پیشگیری از خروج مواد خام، ارزش افزوده گیاهان دارویی را ارتقا دهد.
مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد ‌اردبیل نیز در این بازدید گفت: با توجه به برخورداری استان اردبیل از پوشش منحصر به‌فرد گیاهان دارویی و رسالت جهاد دانشگاهی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری بهینه از این ثروت خدادادی، اقدام به ایجاد مركز رشد فناوری گیاهان دارویی کردیم.
وی افزود: در این مرکز سعی بر آن است که با جذب و حمایت از محققان و پژوهشگران این عرصه، زمینه رشد و شکوفایی ایده‌های فناورانه فراهم شود تا نتایج تحقیقات به تولید یک ماده دارویی مورد نیاز کشور بیانجامد.
اوچی‌اردبیلی از استان اردبیل به عنوان یکی از استان‌های برتر كشور در زمينه گیاهان دارویی نام برد و افزود: متأسفانه نبود زیرساخت‌های لازم برای فرآوری این گیاهان موجب ناشناخته ماندن یکی از ظرفیت‌های تمام ناشدنی استان شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 15 شرکت فناور با 26 طرح فناورانه در سایه حمایت‌های مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در استان در راستای ایجاد اشتغال، تبدیل دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصول و در نهایت تجاری‌سازی محصول فعالیت دارند تا در استخراج مواد اولیه و توليد داروهاي مورد نياز كشورمان سهیم باشند.
اوچی‌اردبیلی اظهار کرد: به یقین اگر بستر مناسب برای تجاری‌سازی دستاوردهای تحقيقاتی، اشتغال‌زایی، حمايت از نوآوری و خلاقيت نيروهای محقق جوان انجام گیرد كمك بزرگی به توسعه كارآفرينی و رونق اقتصادي کشور و استان اردبیل خواهد شد.
انتهای پیام

captcha