امضای تفاهم‌نامه همکاری بین میراث فرهنگی و جهاددانشگاهی اردبیل
کد خبر: 3739587
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین میراث فرهنگی و جهاددانشگاهی اردبیل

گروه اجتماعی ــ با هدف ارتقاء تعامل و اجرای پروژه‌های علمی ـ پژوهشی، فرهنگی ـ آموزشی، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل و جهاددانشگاهی استان منعقد شد.

امضای تفاهم نامه همکاری بین میراث فرهنگی و جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل روز گذشته، ۲۷ مردادماه در مراسم انعقاد ‌تفاهم‌نامه همکاری بین این مرکز با اداره میراث فرهنگی استان با تأکید به اهمیت گردشگری به عنوان محور توسعه از اعلام آمادگی این دستگاه اجرایی جهت مشارکت در طرح‌های تحقیقاتی خبر داد.
‌اوچی‌اردبیلی ادامه داد: استان اردبیل ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه گردشگری دارد به طوری‌که تمامی شهر‌های استان از قابلیت و ظرفیت‌های بکر و متنوع گردشگری برخوردار است که اگر به این ظرفیت‌ها توجه شود می‌تواند اردبیل را به قطب گردشگری کشور تبدیل کند.
وی به طرح‌های تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در زمینه توسعه گردشگری اشاره و تصریح کرد: آبگرم‌های معدنی، گیاهان دارویی، جنگل فندقلو، سنگ‌های قیمتی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از جاذبه‌های کم‌نظیر استان اردبیل است که نیازمند شناساندن در سطح ملی و بین المللی است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری به حوزه سلامت باروری ورود یافته است اضافه کرد: جهت توسعه گردشگری سلامت در استان، احداث و راه‌اندازی مجتمع درمانی Health Tourism را در اولویت برنامه‌های جهاددانشگاهی است تا با ایجاد این مجتمع نقش خود را در حوزه گردشگری سلامت ایفا کند.
اوچی اردبیلی به اجرای طرح «ساماندهی و تدوین دستورالعمل مدیریت و بهره‌برداری از آب‌های گرم معدنی» توسط جهاددانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای استان، زمینه توسعه گردشگری استان را با بهره گیری از پتانسیل آب‌های گرم معدنی فراهم می‌کند.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: همچنین این نهاد می‌تواند در تدوین طرح روستای نمونه گردشگری، کارآفرینی و توسعه پایدار روستایی، شناساندن جاذبه‌های گردشگری استان از طریق خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل و برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همکاری کند.
نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه با اذعان به توانمندی جهاددانشگاهی در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، خواستار همکاری این مجموعه در اجرای پروژه‌های پژوهشی و مطالعاتی شد.
فلاحی با بیان اینکه ظرفیت‌های متعدد پژوهشی و مطالعاتی در حوزه گردشگری استان وجود دارد، افزود: گردشگری باید به عنوان سند راهبردی توسعه استان دیده شود و انتظار می‌رود مراکز علمی ـ پژوهشی در توسعه گردشگری استان مشارکت جدی داشته باشند.
وی خواستار راهنمایی سرمایه‌گذاران با تعریف پکیج سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت بخش خصوصی شد و ادامه داد: با توجه به تجارب خوب جهاددانشگاهی در حوزه گردشگری انتظار دارم این نهاد در رونق گردشگری سلامت استان یاریگر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باشد.
فلاحی بیان داشت: آمادگی داریم با همکاری جهاددانشگاهی نسبت به برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف همچون جشنواره گیاهان دارویی و سنگ‌های قیمتی، رویکرد معرفی قابلیت‌های استان توسط جهاددانشگاهی اقدام کنیم.
یادآور می‌شود، نیازسنجی، طراحی، تدوین و اجرای دور‌های آموزشی، اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی، حمایت از ایجاد پایگاه اطلا‌ع‌رسانی گردشگری علمی و فرهنگی، همکاری در برگزاری استار‌تاپ‌های تخصصی، نمایشگاه، همایش و سمینار، حمایت از فناوری‌ها و تجاری‌سازی آن‌ها از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.
انتهای پیام

captcha