جایزه «کتاب صادق» در انتظار تصمیم‌ها/ شتاب‌زده عمل نمی‌کنیم
کد خبر: 3739603
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
اشعری عنوان کرد:

جایزه «کتاب صادق» در انتظار تصمیم‌ها/ شتاب‌زده عمل نمی‌کنیم

گروه ادب ــ رئیس شورای راهبردی جایزه ادبی «جایزه کتاب صادق» گفت: موضوع‌شناسی این جایزه در اولویت بوده و مشکل مالی نداریم و شتاب‌زده هم عمل نمی‌کنیم.

جایزه «کتاب صادق» در انتظار تصمیم‌ها/شتاب‌زده عمل نمی‌کنیم

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ خبر راه‌اندازی «جایزه کتاب صادق» نخستین بار در سال 95 اعلام شد و ایکنا نیز به همانند سایر رسانه‌ها خبری با عنوان جایزه «کتاب صادق» کلید خورد را منتشر کرد. حتی پوستر این جایزه در آستانه میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) و در حاشیه جشنواره خاتم رونمایی شد و این جایزه به صورت رسمی کلید خورد، اما تاکنون راه‌اندازی نشده و دبیرخانه دائمی آن هم هنوز تشکیل نشده است.
علی‌اکبر اشعری رئیس شورای راهبردی جایزه ادبی «جایزه کتاب صادق» درباره چرایی طولانی شدن انتشار فراخوان جایزه کتاب «صادق» به خبرنگار ایکنا گفت: مراحل اجرایی این جایزه قدری طولانی شد، به این دلیل که ما در حال رایزنی با مراکز علمی مختلف هستیم تا اینکه کاری کنیم هم پاسخی به نیازهای علمی باشد و هم در فهم ما از امام صادق(ع) تأثیر داشته باشد که در این زمینه هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.
وی افزود: در این زمینه مسائل مالی مطرح نبوده و موضوع‌شناسی آن مورد توجه بوده است و از سوی دیگر در این گونه مسائل بحث اولیه امکان‌سنجی و ضرورت‌های اولیه است که با بسیاری از اساتید و نویسندگان صحبت کرده‌ایم. در واقع جنس این نوع کارها کمی نیست؛ از این رو باید از مراحل پیش از اجرا راضی باشیم و اگر شتاب زده عمل کنیم ممکن است در میانه راه، مجبور به تغییر تصمیم‌ها شویم؛ از این رو با طمأنینه این کار را انجام می‌دهیم.
اشعری در پاسخ به اینکه آیا می‌توان گفت برگزاری جشنواره خاتم، سبب شده در مورد جایزه «کتاب صادق» قدری محتاط‌تر عمل کنید؛ عنوان کرد: بله، در جایزه «کتاب صادق» باید هم تأثیری که امام صادق(ع) در وجوه مختلف تمدنی داشته و هم موضوعاتی که اکنون مورد نیاز جامعه است، را شناسایی کنیم.
یادآور می‌شود، بنیاد ارشاد و رفاه امام صادق(ع) از حدود چهار سال پیش جشنواره داستان خاتم ویژه پیامبر اکرم(ص) را راه‌اندازی کرده و تاکنون سه دوره آن را برگزار کرده و امسال چهارمین دوره آن همزمان با سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) برگزار می‌شود. این بنیاد در دومین سال برگزاری جشنواره خاتم، جایزه «کتاب صادق» را کلید زد.
انتهای پیام

captcha