ثبت ۳۰ وقف جدید در مازندران
کد خبر: 3739635
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

ثبت ۳۰ وقف جدید در مازندران

گروه اجتماعی- حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت 30 فقره وقف جدید از ابتدا تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد.

 ثبت ۳۰ وقف جدید در مازندران

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران گفت: فرهنگ‌سازی وقف به سمت نیازهای روز جامعه نظیر علم و فناوری، اعیاد مذهبی، دارو و درمان و تفسیر و آموزش قرآن امری ضروری و از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی با اشاره به نقش مطبوعات در ترویج فرهنگ وقف، افزود: مردم دیار علوبان، وقف‌های بسیاری در زمینه عزاداری امام حسین(علیه السلام) دارند که عواید آن در ماه‌های محرم و صفر، هزینه می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به ثبت ۳۰ وقف جدید ازآغاز سال تا پایان تیرماه در استان تصریح کرد: پارسال نیز واقفان خیراندیش ۱۹۰ وقف در استان را ثبت کردند.

وی با اشاره به بازسازی ۲۴۵ امامزاده در استان در چهار ماه نخست امسال با اعتبار 7 میلیارد ریال، افزود: از این تعداد ۱۷۸ امامزاده با اعتبارات اوقاف و۶۷ امامزاده نیز با مشارکت‌ مردمی بازسازی شد که بیشترین بازسازی در شهر‌های آمل، بابل و ساری بود.

وی با بیان اینکه ۱۲۷ طرح عمرانی اکنون در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در حال اجراست، افزود: بیش از هزار و ۳۶۱ امامزاده در مناطق مختلف استان شناسایی شد که از نظر تعداد امامزاده و بقاع متبرکه مازندران جزء استان‌های برتر کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: جشن دهه غدیر از عید قربان تا عید غدیر در امامزاده‌های استان مازندران با اجرای جلسات تخصصی، پاسخ به شبهات و ...، برگزار می شود.
انتهای پیام

captcha