سختی های خیران مدرسه ساز در شرایط تحریم/ دلارهایی که به مدرسه تبدیل می شوند
کد خبر: 3739667
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

سختی های خیران مدرسه ساز در شرایط تحریم/ دلارهایی که به مدرسه تبدیل می شوند

خیران میلیادر ایرانی در خارج از کشور دلشان برای ایران می تپد، آنان در هر شرایطی با کشور همراهی دارند و دلارهایشان برای فرزندان این مرز و بوم مدرسه می شود.

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: خیّر که باشید، تفاوت ندارد کجا و برای چه کسانی هزینه می کنید. همین که بدانید گره ای از مشکلات باز می کنید، کفایت می کند. حساب دلتان که بزرگ باشد تفاوتی ندارد، حساب بانکی در کجا خرج شود.

ثروتمندانی هستند که سرمایه های خود را برای حفظ و پول روی پول گذاشتن نمی خواهند، ذهن آنان فراتر از این است که سرمایه را تنها برای سرمایه واین دنیا بخواهند، آنان سرمایه خود را برای خرج کردن می خواهند. خرج کردنی که دو روی سکه آن برد است.

بسیاری ازآنان مسیر پیشرفت فرزندان این کشور را می سازند و با مدرسه سازی این مسیر را هموار می کنند. آنان نه تنها به فکر فرزندان خود هستند بلکه تمام فرزندان این مرز و بوم را نیز همانند جگر گوشه ی خود می دانند.

این مدرسه می تواند در مرکز پایتخت همانند یک نگین با نام خیّرمدرسه ساز «مصلی نژاد» بدرخشد  و در دنیا نیز از لحاظ معماری رتبه برتر را از آن خود کند یا در روستای «لمای» در جنوب غرب کشور با نام «الیزابت» دختر خیّر مدرسه ساز آلمانی خودنمایی کند.

خیرین مدرسه ساز تنها به ساخت مدرسه در کشور بسنده نکرده اند و پا را فراتراز مرزها گذاشته اند،  برای فرزندان این مرزو بوم که درخارج از کشور مشغول به تحصیل هستند نیز دست به کار شده اند.

ساخت مدرسه برای ایرانی های خارج از کشور

می توان به مدرسه « توحید» در شارجه اشاره کرد که خیّر ساز است. مدرسه ای که پیش از اینکه خیرین دست به کار شوند تا رونقی به آن بدهند، از ظاهر فیزیکی و امکانات آموزشی و رفاهی خوبی برخوردار نبود، هنگامی که خیرین از وضعیت این مدرسه مطلع شدند، دلشان آرام نگرفت و همت کردند تا برای دانش آموزان ایرانی که در شارجه تحصیل می کنند مدرسه ای درخور بسازند.

در این ارتباط؛  رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور می گوید: "چند سال پیش مدرسه‌ای که دولت جمهوری اسلامی ایران در دبی داشت در طرح توسعه شهرداری قرار گرفته بود و دانش آموزان ایرانی در مدرسه نامطلوبی تحصیل می‌کردند. در بازدیدی که من چندین سال  گذشته از این مدرسه داشتم به دولت وقت آن زمان اطلاع دادم که در شأن نظام اسلامی ما نیست که کودکان ما در خارج از کشور در مدارسی تحصیل کنند که از نظر فضا، امکانات و تجهیزات در شرایط نامناسبی قرار دارند، در حالیکه سایر کشور‌ها مدارس بسیار زیبا، مجلل و مجهزی در بیرون از مرز‌ها دارند. به همین دلیل دولت وقت، تصمیم گرفت با مشارکت خیرین ایرانی مدرسه توحید را در دبی با بهترین امکانات احداث کند، به گونه‌ای که تا به حال دو جشنواره خیرین مدرسه ساز با مشارکت ایرانیان ساکن کشورهای حوزه خلیج فارس در این مدرسه برگزار شده است.

محمدرضا حافظی ادامه می دهد:«این مدرسه همچنین ۳۵ درصد از ظرفیت خود را به فرزندان سایر کشور‌ها اختصاص داده است که در این مدرسه تحصیل کنند و زبان فارسی یاد بگیرند که بر خلاف گذشته که بچه‌های ایرانی در سایر مدارس بیگانه تحصیل می‌کردندهم اکنون بچه‌های خارجی در مدارس ایرانی درس می خوانند و زبان فارسی را می آموزند.

 

دکتر حافظی درباره مشخصات فیزیکی این مدرسه نیز می گوید: «این مدرسه در زمین ۲۰ هزار متری که شهرداری دبی در قبال تخریب مدرسه اولیه داده بودند، احداث شد. این مجتمع آموزشی پذیرای دانش آموزان سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است و دارای امکاناتی از قبیل سالن اجتماعات ۶۰۰ نفری، کتابخانه، آزمایشگاه و مجهز به سیستم تمام هوشمند آموزشی است که برای آن اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و خیری صرف شده است.

حافظی تاکید می کند: در خارج از کشور هم در کشورهای مختلف، مجمع خیران مدرسه ساز ایجاد کرده ایم، مدرسه ایرانی با معلم ایرانی احداث می کنیم تا فرزندانمان در برون مرزها زبان مادری را فراموش نکنند.

عشق به ایران مدرسه می شود

خیرانی ایرانی هم هستند که در خارج از کشورند اما دلشان برای ایران و فرزندان این مرز و بوم می تپد، آنان در هر شرایطی با کشور همراهی داشته اند و دلارهایشان در ایران مدرسه می شود. مدرسه این خیرین خاص و ویژه است. آنان  ده ها مدرسه می سازند با بهترین امکانات و اولویت آنان مناطق محروم و کم برخوردار است. مناطق محرومی که به لطف این خیرین بهترین مدارس را دارا  می شوند.

در همین ارتباط هم رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به خبرنگار شبستان می گوید: خیرانی در انگلستان داریم که تاکنون در این جهاد مقدس 80 میلیارد تومان مشارکت داشته اند.

او ادامه می دهد: آقای موفقیان در کانادا است که 70 میلیارد تومان در امر مدرسه سازی سرمایه گذاری کرده است.

 رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیان می کند: آقای دوستدار در انگلستان وجود دارد که در این تنگای اقتصادی تاکنون 16 مدرسه را احداث کرده اند در این شرایط تحریم ما را همراهی می کند و در این امر مقدس مشارکت دارند.

او اضافه می کند: امیدواریم که از این مشارکت بهره ببریم و درصد مشارکت ها را برای فرزندان این مرز و بوم افزایش دهیم.

ثروتمندان  خیّر سرمایه خود را در این دنیا چنان هزینه می کنند که همین هزینه نه تنها مسیر پیشرفت هزاران نفر را میسر می کند بلکه سرمایه ای نیز برای آخرت آنان هم می شود. قلب  آنان بزرگتر از حساب بانکیشان است، آنان در مسیری قرار گرفته اند که هر جا نشانه ای ایران حتی اگر حضور هم نداشته باشند، نشانه هایشان است. 

انتهای پیام

captcha