تمرین سبک زندگی اسلامی را از خود آغاز کنیم
کد خبر: 3739688
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

تمرین سبک زندگی اسلامی را از خود آغاز کنیم

گروه اجتماعی ـ استاندار مازندران با بیان اینکه انسان فاسد، سیری‌ناپذیر است، گفت: همه باید برای تمرین سبک زندگی اسلامی و مقابله با ناپاکی از خود شروع کنیم تا به صورت یک فرهنگ در جامعه جاری شود.

 تمرین سبک زندگی اسلامی را از خود شروع کنیم

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد اسلامی، استاندار مازندران عصر دیروز، 27 مردادماه در یادواره شهدای روستای پابند شهرستان بهشهر با بیان این که منشأ فساد و لاابالی­‌گری، لقمه‌های ناپاک و حرام است، اظهار کرد: انسان فاسد، سیری‌ناپذیر است؛ همه باید برای تمرین سبک زندگی اسلامی و مقابله با ناپاکی از خود شروع کنیم تا به صورت یک فرهنگ در جامعه جاری شود.

استاندار مازندران با بیان این که امروز منافقین، اتاق فکر استکبار ‌علیه جمهوری اسلامی شدند، تصریح کرد: باید دشمن و نقشه‌های دشمن را بشناسیم؛ مقام معظم رهبری از این جریان به عنوان جهاد کبیر تعبیر کردند.

جنگ عربستان در یمن به دلیل  بیداری مردم است
وی با بیان این که انقلاب اسلامی، پرچم حاکمیت اسلامی را برافراشت و از صبح پیروزی انقلاب، استکبار و اذناب منطقه‌ای آنان به مبارزه به نظام اسلامی پرداخت، گفت: انقلاب موجب بیداری جهان اسلام شد. جنگ عربستان در یمن به دلیل همین بیداری مردم است. سال‌های سال، یمن حیات خلوت عربستان و محل پرورش وهابیت و شاخه نظامی جبهه وهابیت و القاعده بود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه هزینه جنگ تحمیلی را خزانه عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس پرداخت و 40 سال دشمنان برای، انقلاب هزینه ایجاد کردند، افزود: ما جز عمل به قرآن و سفارش رسول خدا(ص) چه کردیم، دشمن، دشمنی خود را با ما در قانون اساسی ما که مبنای اسلامی دارد، می‌داند.

لزوم مراقبت از خط اصیل انقلاب
وی افزود: امروز بیشتر از هر زمان دیگر نیاز داریم مبانی و تفکر ناب انقلابی و اسلامی خود را در تبعیت از مقام معظم رهبری به شدت بازخوانی و به خودمان یادآوری کنیم و مراقب باشیم از خط اصیل انقلاب فاصله نگیریم و همواره در خط انقلاب باشیم.

استاندار مازندران گفت: به حمدالله توطئه استکبار در تقسیم کشورهای عراق و سوریه که با تشکیل داعش و گروه‌های مزدور مسلح و به کارگیری افراد تابع نگرش وهابیت دنبال می شد، خنثی شد و غائله‌ای دیگر از غائله دشمنان بر علیه ایران اسلامی با رهنمودهای رهبری معظم انقلاب و ارائه کمک‌های مستشاری ایران با درخواست دولت‌های عراق و سوریه رفع شد.

اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان با شکست توطئه‌هایشان به دنبال فشار از بیرون و گسست از درون هستند و امروز فشار اقتصادی را در دستور کار جدی قرار دادند، اظهار کرد: دشمن وقتی دید با برجام نمی‌تواند ایران را تسلیم کند از آن خارج شد و با جنگ اقتصادی به دنبال بی‌ارزش کردن و صفر کردن پول ملی و ساقط کردن نظام است. دشمن این نقشه را آشکارا بیان کرده است.

ضرورت کنترل اصل مصرف ارز در محافظت از پول ملی
استاندار مازندران با بیان این که نباید اجازه دهیم پول ملی ما آسیب ببیند، باید اصل مصرف ارز را کنترل کنیم و نباید بگذاریم تقاضای ارز شکل بگیرد، تصریح کرد: اکثر صنایع مورد نیاز کشور در داخل کشور قابل ساخت است.

وی ادامه داد: ما از اول انقلاب تحریم بودیم، لیکن با همت جوانان و کار طاقت فرسای جهاد خودکفایی این تجهیزات در داخل ساخته شد و ایران اسلامی به قدرتی در صنایع دفاعی تبدیل شد.

این مسئول گفت: امروز ما در بالاترین نقطه قرار داریم؛ در سایه تدابیر مقام معظم رهبری و تصمیماتی که روئسای سه قوه به صورت انقلابی در این روزها گرفته‌اند، مسیرهای جدیدی باز شده است و ما نیز باید با پرهیز از خرید کالاهایی که نیاز نداریم از این مسیر عبور کنیم.

وی با اشاره به این که سند توسعه استان را در 12 محور در ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی تصویب کردیم، افزود: تمامی ظرفیت‌های سرزمینی در حوزه‌های مختلف و محرک‌ها و پروژه‌های اقتصادی را در این سند احصا کردیم.

استاندار مازندران با اشاره به این‌که در مناطق روستایی فوق العاده استعداد داریم و دولت تسهیلات ارزان قیمت مناسبی را در نظر گرفته است، یادآور شد: داروهای گیاهی، زعفران، دامپروری و پرورش طیور و ... را باید فعال کنیم تا جمعیت روستایی به محل زندگی خود بازگردد و زندگی روستایی رونق یابد و تولید تقویت شود.

اسلامی گفت: باید وحدت داشته باشیم، نباید به باور و امید مردم آسیب زد و با تلاش و جهاد شبانه‌روزی، معیشت و زندگی مردم را ارتقا داد.

پرداخت 167 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال روستایی
وی با بیان این که سند محرومیت زدایی را با نقش آفرینی بسیج سازندگی تهیه کردیم که باید با مشارکت و نقش آفرینی مردم به تحقق برسد، افزود: طی 3 ماه بالغ بر 167 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال روستایی و رونق تولید، تسهیلات پرداخت کردیم و این روند تداوم دارد و از جوانان می‌خواهیم از این فرصتی که دولت در قانون بودجه برای رونق زندگی روستایی در نظر گرفته استفاده کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دولت با تمام قوا دارد کار می‌کند، تصریح کرد: در سفر دو روزه وزیر نیرو بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان طرح در استان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه گازرسانی در مازندران در رتبه نخست کشوری قرار دارد، اضافه کرد: در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رتبه چهارم کشور را به دست آوردیم. 11 هزار نفر در قالب طرح محرومیت‌زدایی در سال گذشته با برخورداری از تسهیلات از لیست مستمری‌بگیران خارج شدند.

انتهای پیام

captcha