تهديدات امروز دشمن نظامي نيست بلكه رسانه پايه است
کد خبر: 3739700
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
علي عسكري:

تهديدات امروز دشمن نظامي نيست بلكه رسانه پايه است

گروه هنر ــ رييس رسانه ملي با اشاره به طراحي پيچيده رسانه‌اي عليه ملت ايران تاكيد كرد: تهديدات امروز دشمنان و در راس آنها امريكا بر مبناي مقابله نظامي نيست، بلكه رسانه پايه است و آنان تمام تلاش خود را مي‌كنند تا از راه‌هاي مختلف هدايت افكار عمومي را در داخل بدست گيرند براي همين نقش رسانه در اين برهه بسيار حساس و تعيين‌كننده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، علي عسكري رئیس سازمان صدا و سیما در جمع مديران نمايندگي‌هاي این سازمان در خارج از كشور به نقش ويژه جمهوري اسلامي ايران در منطقه اشاره و تصريح كرد: دشمن فكرش را هم نمي‌كرد كه جمهوري اسلامي ايران چنين قدرتي داشته باشد و بتواند داعش را در منطقه از بين ببرد و معادلات آنها را درهم بريزد براي همين زخم خورده است و مي‌خواهد از راه تاثير بر افكارعمومي و ايجاد تنش در داخل اين شكست بزرگ خود را جبران كند.

 رييس سازمان صدا وسيما با تاكيد براين‌كه طراحي جديد امريكايي‌ها نيز در مقابل ملت ايران شكست خورده است افزود: آنها ابتدا با طراحي پيچيده خود اغتشاشات دي ماه را كليد زدند كه با هوشياري مردم شكست خورد و در اين يكي دوماه با سوءاستفاده از شرايط اقتصادي و تلاطم بازار طرح ديگري را برنامه‌ريزي كردند كه بازهم سرانجامي جز شكست نداشت.

 علي عسكري با بيان اين‌كه تشكيل يك گروه اقدام ويژه عليه ملت ايران در وزارت خارجه امريكا نشانه شكست طراحي‌هاي قبلي واشنگتن است گفت: آنها قطعاً طرح‌هاي جديدتري را پياده‌سازي خواهند تا هدف خود را پيگيري كنند وغالب اين طرح‌ها هم رسانه پايه و براي اثرگذاري بر افكارعمومي ايران خواهد بود .

 رييس رسانه ملي بر هوشياري سازمان صدا وسيما در كارزار جنگ رواني دشمن تاكيد و تصريح كرد: دشمن بداند كه سربازان گمنام اين ملت در عرصه رسانه با قدرت در مقابل طراحي هاي آنها ايستاده اند و لحظه‌اي از رصد آنها غفلت نمي‌كنند.

 وي به اهميت كار نمايندگي‌هاي صداوسيما در دفاتر خارج از كشور اشاره كرد و افزود: ديپلماسي رسانه‌اي امروز اولي‌تر و مهم‌تر از ديپلماسي سياسي است و شما نمايندگان رسانه ملي در اقصي نقاط دنيا شايد كارتان پيچيده‌تر از سفراي ما باشد به همين علت بايد نسبت به قبل هوشيارتر و فعال‌تر باشيد .

 رييس سازمان صدا وسيما برتسلط نمايندگان رسانه ملي بر موضوعات حوزه منطقه‌اي خود در دفاتر خارج از كشور تاكيد كرد و گفت: دنيا مملو از موضوعات ارزشمندي است كه براي مردم ما اهميت دارد و شما بايد با مطالعه كامل آنها را بشناسيد و بر مبناي آنها برنامه‌سازي موثر كنيد.

علي عسكري با بيان اين‌كه فضاي مجازي و اهميت آن را بايد شناخت و از تجربه‌هاي ديگر كشورها دراين زمينه استفاده كرد، افزود: بايد تجارب مفيد كشورهاي ديگر را كه درحوزه مسئوليتي شما قوانيني براي فضاي مجازي گذاشته‌اند هم براي مردم بگوييد و هم به داخل كشور منتقل كنيد تا بتوانيم با استفاده از اين تجربيات در برابر طراحي دشمن درفضاي مجازي تدبير كنيم.

 رييس رسانه ملي براستفاده از تجربيات مديران دفاتر نمايندگي خارج از كشور صدا وسيما پس از دوران ماموريت تاكيد كرد و گفت: بايد از اين افراد بعد از دوران ماموريت به درستي و به جا استفاده شود و از تجربيات انها در قالب‌هاي مشاوره‌اي و آموزشي بهره‌مند شد و مديران سياست‌گذار سازمان دراين حوزه بايد حضور اين افراد بعد از ماموريت را يك فرصت تلقي كنند.

 وي با بيان اين‌كه  انتقال تجربيات مديران گذشته به نفرات بعدي در حوزه دفاتر نمايندگي بسيارمهم است افزود: بايد نيروهاي اعزامي جديد حداقل يك ماه در كنار مديرقبلي حضور داشته باشند و تجربيات آنها را بدست آورده و براي مسير آينده بر مبناي آن برنامه‌ريزي كنند.

 رييس سازمان صدا وسيما بر بهره‌مندي حداكثري از توليدات نمايندگي‌هاي خارج از كشور تاكيد و تصريح كرد: بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه توليدات موثر نمايندگي‌ها فقط يك بار پخش نشود، بلكه در شبكه‌هاي مختلف و زمان‌هاي متفاوت روي آنتن ديده شود.

 در اين نشست پيش از صحبت‌هاي رييس سازمان صدا وسيما نمايندگان دفاتر سازمان در خارج از كشور در سخناني به مسائل و مشكلات حوزه كاري خود پرداختند و هركدام گزارشي دقيق از تحولات رسانه‌اي منطقه تحت مديريت خود ارائه كردند.

انتهای پیام

captcha