برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
کد خبر: 3739709
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد:

برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای

گروه مسابقات ــ مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به برگزاری مرحله کشوری بیست و ششمین دوره جشنواره قرآنی این دانشگاه در روزهای گذشته، گفت: جزئیات بخش اساتید این جشنواره که اولین دوره آن خواهد بود نیز در آبان‌ماه مشخص خواهد شد.

برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای / جشنواره اساتید در آبان‌ماه

عدالت نعمتی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری مرحله کشوری بیست و ششمین دوره جشنواره قرآنی دانشجویان این دانشگاه طی روزهای گذشته، گفت: مرحله کشوری این جشنواره با عنوان جشنواره فرهنگی و هنری و با محوریت قرآن طی روزهای گذشته در شهر تبریز برگزار شد. این جشنواره در بخش‌های آوایی، کتبی، ادبی و هنری و فناوری اطلاعات برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی وحرفه‌ای بالغ بر 226 هزار دانشجو دارد، افزود: در مرحله مقدماتی این جشنواره که در مراکز فنی و حرفه‌‌ای سراسر کشور و طی دوماه اسفند و فروردین‌ماه برگزار شد، بالغ بر 15 هزار نفر در بخش‌ها و رشته‌های مختلف حضور داشتند.
نعمتی تصریح کرد: در ادامه نیز مرحله نیمه‌نهایی با حضور 2800 نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی برگزار شد و از بین آنها حدود 410 نفر به مرحله کشوری راه‌یافتند. مرحله کشوری نیز طی روزهای 21 تا 24 مردادماه در تبریز برگزار و از برگزیدگان تجلیل به‌عمل آمد.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه داوری این دوره از مسابقات اغلب از داوران استانی بودند، بیان کرد: با این وجود اکثریت داوران حاضر در مسابقات از رتبه‌داران مسابقات قرآن در کشور بودند.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اضافه شدن بخش اساتید به جشنواره قرآنی این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: بخشنامه برگزاری جشنواره اساتید در آبان‌ماه ابلاغ خواهد شد و مسابقات آن نیز در همان زمان برگزار می‌شود. جزئیات این بخش از جشنواره هنوز مشخص نشده و پس از تدوین بخشنامه همه چیز مشخص خواهد شد.
نعمتی با اشاره به اینکه در بخش کارکنان هنوز جشنواره‌ای راه‌اندازی نشده است، گفت: با توجه به مباحثی که در جلسات شورای مشورتی هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها مطرح می‌شود، تاکنون در مورد برگزاری مسابقات در بخش کارکنان و موضوعی مطرح نشده است.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان در مورد نمایندگان این دانشگاه در سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، گفت: در دو بخش بانوان و آقایان مجموعاً 74 شرکت‌کننده از دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جشنواره ملی حضور خواهند یافت.

انتهای پیام

captcha