تحصیل ۸۵۰۰ دانش‌آموز در نوار مرزی خراسان جنوبی
کد خبر: 3739738
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

تحصیل ۸۵۰۰ دانش‌آموز در نوار مرزی خراسان جنوبی

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۵۰۰ دانش‌آموز در نوار مرزی استان و در ۲۰۳ آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 8500 دانش‌آموز در نوار مرزی خراسان جنوبی

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، علی اصغر موسوی‌کیا امروز 28 مرداد جاری در دومین گردهمایی اعضاء کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی اظهار کرد: رسالت آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان در طراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، گفت: پراکندگی بسیار شهری و روستایی استان به گونه‌ای است که از جنوبی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه استان 810 کیلومتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: بیش از 160 هزار دانش‌آموز استان در این پهنه وسیع به امر مقدس تعلیم و تربیت مشغول هستند.

موسوی‌کیا با بیان اینکه خراسان جنوبی 400 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، تصریح کرد: بیش از 8500 دانش‌آموز در این نوار مرزی و در 203 آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه معلمان در نقاط مرزی مرزبانان واقعی نظام هستند، ادامه داد: تعداد 12 منطقه آموزشی در استان وجود دارد که از این تعداد، 9 منطقه عشایری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه هنر معلمی، عشق است، خاطرنشان کرد: تعداد 150 آموزشگاه شبانه روزی در استان وجود دارد که این آموزشگاه‌ها از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

موسوی‌کیا با بیان اینکه 34 درصد مدارس استان کوچک هستند، گفت: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان پتانسیل‌های بالایی دارند و تربیت دانش‌آموز عالم و مکتبی از اهداف مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.

وی از وجود مراکز دارالقرآن در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: 13 نفر طلبه وظیفه از ابتدای مهرماه در آموزش و پروش مشغول به تحصیل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: باید ارزش های اسلامی را نهادینه و جهت تعمیق باورهای دینی ایفای نقش کنیم.

انتهای پیام

captcha