اداره مطلوب كشور و كاهش آثار تحريم‌ها مهمترين اولويت فعلی دولت است
کد خبر: 3739777
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
جهانگیری در نشست با گروهي از اقتصاددانان جوان:

اداره مطلوب كشور و كاهش آثار تحريم‌ها مهمترين اولويت فعلی دولت است

گروه اقتصاد ــ معاون اول رئيس‌جمهور در نشست با گروهي از كارشناسان جوان اقتصادی اداره مطلوب كشور و جلوگيری از آسيب رسيدن به زندگي مردم در شرايط تحريم را مهمترين اولويت دولت دانست.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه ديدار جمعی از كارشناسان جوان اقتصادی با معاون اول رئيس‌جمهور، که عصر شنبه برگزار شد، اسحاق جهانگيری در سخنانی اداره مطلوب كشور و جلوگيری از آسيب رسيدن به زندگي مردم در شرايط تحريم را مهمترين اولويت دولت دانست و گفت: بايد با ايجاد ساز و كارهای كارآمد برای اداره كشور به نحوی عمل كنيم كه زندگي مردم و فعاليت بنگاه‌های اقتصادی دچار آسيب نشود.

معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به اقدامات آمريكايي‌ها با ايجاد اتاق فكر و گروه اقدام براي اعمال تحريم عليه ايران، بر لزوم برنامه‌ريزی دقيق و واكنش به‌موقع برای مهار تحريم‌ها تأكيد كرد و افزود: بايد در مقابل اقدامات آمريكا برنامه‌هايی را به اجرا بگذاريم كه كمترين فشار و آسيب بر اقشار مختلف جامعه به ويژه طبقات ضعيف وارد شود.

جهانگيری با اشاره به اينكه دولت از نقد عالمانه و كارشناسی سياست‌های اقتصادی خود استقبال مي‌كند، تأكيد كرد: من به‌عنوان معاون اول رئيس‌جمهور بايد از سياست‌های دولت حمايت كنم در عين حال آمادگی لازم برای اصلاح مستمر سياست‌های اقتصادی دولت وجود دارد تا با تقويت نقاط قوت سياست‌ها و برطرف كردن نقاط ضعف بر كارآمدی سياست‌های اقتصادی دولت بيفزایيم.

رئيس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از كارشناسان اقتصادی حاضر در جلسه خواست با بكارگيری همه توان و ظرفيت علمي خود راهكارهای عملي و قابل اجرا و عملياتی در جهت مهار تحريم‌ها و اداره هر چه بهتر كشور تدوين كنند و راهكارهای پيشنهادی برای مديريت كشور در شرايط تحريم را به دولت ارائه دهند.

در اين جلسه كه دبير هيئت دولت و رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار نيز حضور داشتند، برخی از راهكارها برای مهار تحريم و كاهش آثار منفي آن بر اقتصاد كشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

captcha