فرهنگ غدیر به متن جامعه بیاید
کد خبر: 3739782
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی:

فرهنگ غدیر به متن جامعه بیاید

گروه اجتماعی - مرجع تقلید شیعیان بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه غدیر و بیان این مبانی در متن جامعه تأکید کرد.

فرهنگ غدیر به متن جامعه بیایدبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی ظهر امروز، 28 مرداد در دیدار با اعضای ستاد مردمی غدیر گفت: سعی کنید جریان غدیر را بسان عاشورا، به یک جریان مردمی و همه جانبه تبدیل کنید.
وی با اشاره به کم کاری های فرهنگی تاریخی در خصوص غدیر بیان کرد: با توجه به کار فرهنگی منسجم همه ساله عاشورا که با شعر و هنر تعزیه و... به نسل های آینده منتقل شد و امروز به یک جریان جهانی مبدل شده است، جریان غدیر نیز باید با تقویت عرصه مردمی به یک جریان دائمی و مستمر مبدل شود.
این مرجع تقلید بیان کرد: فرهنگ غدیر باید در متن جامعه قرار گیرد؛ باید با استفاده از روش های رسانه ای و حضور گسترده مردم این فرهنگ ناب را که مبانی دینی ما را با خود همراه دارد به همه جهان عرضه کنیم.
وی گفت: خداوند امر انتخاب امام را به حسب کرامت بنی آدم به شخصه برعهده گرفت زیرا کسی باید برای هدایت جامعه بشری برگزیده شود که از جمیع جهات کامل باشد و قطعا این انتخاب باید توسط خدا انجام شود.
وی اظهارکرد: خداوند غدیر را برای تکامل دین و اتمام نعمت قرارداد و به همین دلیل اهمیتی بسان عاشورا دارد که همه باید به آن ملتزم باشیم؛ امام علی(ع) و ائمه اطهار(ع) در دوران پربرکت زندگانی خویش ثابت کردند که تعبیر این آیه شریفه چه بوده است.
این مرجع تقلید بیان کرد: نهج البلاغه پس از قرآن کامل ترین کتاب است که به عنوان مهمترین مبنای عملکرد ما نیز مطرح است؛ امام علی(ع) فرمودند، خداوند این گونه مقرر کرد که رهبر جامعه اسلامی زندگی خود را به سطح فقرا ببرند تا از درد درمندان آگاه باشند و همیشه بر این مساله تاکید داشتند.
وی گفت: مردم از مسئولان نیز این انتظار را دارند که به شکلی زندگی کنند که طعم نداری و فقر و گرانی را مثل مردم جامعه لمس کنند تا برای حل مشکلات جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به توبیخ یکی از والیان حکومت علوی توسط امام(ع) به حسب شرکت در یک مهمانی بیان کرد: امام به شدت وی را توبیخ کردند و فرمودند که شما نیز باید زندگی خود را مثل امام و رهبر خود که در سطح ضعیف ترین اقشار جامعه زندگی می کنند قراردهید.
وی تصریح کرد: متاسفانه مردم گرفتار فقر و گرانی و... هستند و عده زیادی از مردم از خرید پوشاک و میوه و غذای مناسب برای فرزندان خود محروم هستند و باید به حداقل ها قناعت کنند؛ مسئولان باید زندگانی امام و نهج البلاغه را سرمشق راه خود قراردهند تا مشکلات جامعه نیز به مدد همین توجه و عمل به این مبانی، حل شود.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به منشور حکومتی امام علی(ع) که در سازمان ملل ثبت شده است گفت: چرا به این منشور و مبانی رفتاری و الگوی علوی در کشورداری به حدی که باید توجه نمی شود که این مشکلات در جامعه ایجاد شود؛ امام علی(ع) به مالک اشتر، مردم داری را توصیه کردند زیرا همین مردم  یاریگر دین هستند و همین مردم هستند که هشت سال جنگ تحمیلی و سختی و جنگ و تحریم را به جان خریدند تا عزت نظام اسلامی حفظ شود.
وی در پایان با اشاره به نقش روحانیت در جامعه اظهارکرد: روحانیت بیشترین خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی است و بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است.
انتهای پیام

captcha