انتشار «تصویر صلح جهانی در اسلام» در اردن
کد خبر: 3739794
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

انتشار «تصویر صلح جهانی در اسلام» در اردن

گروه بین‌الملل ــ کتاب «تصویر صلح جهانی در اسلام» به قلم محمد عونی حجازی، نویسنده و پژوهشگر اردنی منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه اردنی الرأی؛ این کتاب به همت  مؤسسه انتشارات «وائل» اردن منتشر شده است.

در کتاب «تصویر صلح جهانی در اسلام» که به زبان عربی نگاشته شده است، آمده؛ اسلام در گذشته با جمع کردن بشریت در یک قافله واحد انسانی توانست صلح را در همه جهان فراگیر کند.

نویسنده در این کتاب به نقل از مارمادول پیکتال؛ نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی و یکی از بهترین مترجمان قرآن کریم به زبان انگلیسی، آورده است: مسلمانان می‎توانند به همان سرعت گذشته، فرهنگ خود را در جهان فراگیر کنند به شرط آنکه به اخلاق پیشین خود بازگردند، زیرا این جهان نمی‌تواند در برابر فرهنگ آنها مقاومت کند.

نویسنده در این کتاب تصریح می‌کند: همه اصول، نظام و قوانین دین اسلام از یک مبدأ یعنی صلح سرچشمه می‌گیرد و آنچه از تندروی و افراطی‌گری از سوی برخی مسلمانان دیده می‌شود، نتیجه جهل به حقیقت دین است و هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

حجازی در بخش نخست این کتاب به توضیح صلح فردی و در بخش دوم به صلح در جوامع مسلمان و در بخش آخر به توضیح اسلام و صلح جهانی می‌پردازد.

نویسنده در پایان این کتاب با اشاره به این که اسلام هیچ عطشی برای جنگ، تخریب، خونریزی و کشتار ندارد و آنچه از برخی مسلمین سر می‌زند، نتیجه فهم غلط آنها از حقیقت دین است، تاکید می‌کند: مسلمانان نمی‌توانند به جایگاه گذشته خود بازگردند، مگر آنکه به اصول و اخلاق دین اسلام  روی آورند.

انتهای پیام

captcha