تئاتر «بچه‌های مسجد»، بهانه‌ای برای حضور بیشتر جوانان در مسجد باشد
کد خبر: 3739827
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳

تئاتر «بچه‌های مسجد»، بهانه‌ای برای حضور بیشتر جوانان در مسجد باشد

گروه فرهنگی - بازیگر و کارگردان بجنوردی گفت: از آنجا که همه هنر را دوست دارند برگزاری چنین جشنواره‌هایی در محیط مسجد می‌تواند بهانه‌ای برای حضور مرددم در فضای مسجد باشد لذا می‌توان با این بستر جوانان را به مسجد هدایت و آن‌ها را با فضاهای دینی آشنا کرد تا آن‌ها هم با این محیط ارتباط لازم را برقرار کنند.

تئاتر «بچه‌های مسجد» می‌تواند بهانه‌ای برای حضور بیشتر جوانان در مسجد شود

مرتضی رستمی از شهر بجنورد استان خراسان شمالی كه در جشنواره سراسري تئاتر بچه‌های مسجد حضور داشت در گفت‌و‌گو با ایکنا از قزوین، با بیان اینکه چندین سالی است که به‌عنوان بازیگر و کارگردان در کانون بچه‌های مسجد شهر بجنورد مشغول به فعالیت هستم، اظهار کرد: آغاز فعالیت ما از مسجد بود و زمینه آشنایی ما را با کانون بچه‌های مسجد فراهم کرد لذا خداوند را شاکر هستیم که زمینه‌این آشنایی و فعالیت را برای ما ایجاد کرد چرا که در مدت چند سال فعالیت خود به صورت مستمر این روند ادامه داشت و برای اهالی مسجد کارهای مختلفی را آماده و اجرا کردیم.
وی افزود: از آنجا که همه هنر را دوست دارند برگزاری چنین جشنواره‌هایی در محیط مسجد می‌تواند بهانه‌ای برای حضور مردم در فضای مسجد باشد لذا می‌توان با این بستر جوانان را به مسجد هدایت و آن‌ها را با فضاهای دینی آشنا کرد تا آن‌ها هم با این محیط ارتباط لازم را برقرار کنند.
رستمی در خصوص روند برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» عنوان کرد: این جشنواره دارای سطح برگزاری بسیار خوبی بود با عشق و شور و همدلی کمک کردند تا نمایش گروه‌ها روی صحنه برود که این همت و تلاش جای تقدیر دارد؛ همچنین در کارگاه‌های آموزشی نیز نکات خوبی برای یکایک ما داشت.
وی برای ماندگاری نتایج این جشنواره پیشنهاد داد: از آنجا که تئاتر یک مقوله زنده‌ای است، می‌شود در قالب ضبط فیلم‌ها و کلیپ‌هایی این تئاترهای مردمی را در صدا و سیمای استانی و ملی پخش کرد تا مردم به این واسطه این آثار را مشاهده کنند.
این کارگردان و بازیگر بجنوردی با اعلام اینکه فعالیت خود را از مسجد محل شروع کرده‌اند و در سطح مسجد نمایش‌ها اجرا شده است، خاطرنشان کرد: الحمدلله در شهر بجنورد علاوه بر گروه ما چندین گروه دیگر هم فعال هستند و تلاش می کنند تا آثاری قوی را برای مخاطبان خود ارائه کنند.


انتهای پیام

captcha