حضور مبلغین با روحیه جهادی در فعالیت‌های بقاع متبرکه اثربخش است
کد خبر: 3739863
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
حجت‌الاسلام امیری:

حضور مبلغین با روحیه جهادی در فعالیت‌های بقاع متبرکه اثربخش است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در فعالیت‌های فرهنگی با محوریت بقاع متبرکه، حضور مبلغین با روحیه جهادی اثربخش است.

حضور مبلغین با روحیه جهادی در فعالیت‌های بقاع متبرکه اثربخش است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن امیری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز 28 مردادماه در دبدار با مبلغین طرح نشاط معنوی استان به اهمیت نشاط و امید در زندگی و همچنین غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با محوریت بقاع متبرکه اشاره و اظهار کرد: معنویت در حیطه‎ بعد روحی-روانی انسان قرار می‎گیرد و حالتی است که در اثر آن احساس معنوی بودن به فرد دست می‎دهد؛ زمانی که تقرب، هدف متعالی انسانی شود، احساس نشاط و لذت از زندگی در فرد حاصل می‎شود.
وی در ادامه به هدف از اجرای طرح نشاط معنوی در ایام تابستان در جوار حرم مطهر بقاع متبرکه وامامزادگان جلیل القدر استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن است، امروز ضرورت دارد غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، نوجوانان وجوانان اولویت اول دستگاه های فرهنگی قرار گیرد.
مدیر کل اوقاف وامورخیریه چهارمحال وبختیاری در ادامه با اشاره به اینکه محور ثقل حرکت مبلغین باید بقاع متبرکه وامامزادگان باشد گفت: اگر اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان به درستی مدیریت نشود، آسیب‌های اجتماعی در جامعه روز به روز گسترده‌‌تر خواهد شد لذا جهت هم افزایی بیشتر و بسیج امکانات برای غنی سازی اوقات فراغت توسط دستگاه‌‍‌هایی که فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی انجام می‌دهند در این زمینه گره گشا است.
وی با اشاره به اینکه روحانیت باید منشأ تحول باشد همانطور که انقلاب اسلمی منشأ تحول شد، اضافه کرد: در همین راستا توسط اداره کل اوقاف استان برای اجرای طرح نشاط معنوی با محوریت بقاع متبرکه و رویکرد ترویج زندگی به سبک اسلامی، فعالیت‌های فرهنگی ارزشمند انجام شده است که این طرح در ۳۰ بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان و شاخص استان که دارای ظرفیت برگزاری دوره‌های علمی، فرهنگی، قرآنی، ورزشی و مذهبی بودند در تابستان ۹۷ برگزار ‌شد.
حجت الاسلام محمدی معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف استان گفت:طرح نشاط معنوی ویژه دانش آموزان دختر و پسر که در رده سنی ۷ الی ۱۸ سال از تاریخ ۱۶ تیر ماه به مدت ۷ هفته تا ۳۱ مردادماه با همکاری مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه توسط مبلغین مجرب در سراسر استان اجرا ‌شد.
حجت الاسلام محمدی در ادامه افزود: در اجرای این طرح از ۱۰مبلغ بومی و ۱۳ مبلغ اعزامی در برگزاری حلقه‌های صالحین و همچنین برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی نیز به صورت ویژه استفاده ‌گردید.

انتهای پیام

captcha