رقابت 44 نفر در آزمون شفاهی اعطای مدرک به حافظان قرآن
کد خبر: 3739887
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

رقابت 44 نفر در آزمون شفاهی اعطای مدرک به حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری آزمون شفاهی دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن با شرکت 44 نفر خبر داد و گفت: به این افراد مدارکی از دیپلم به بالا اعطاء می‌شود.

رقابت 44 نفر در آزمون شفاهی اعطای مدرک به حافظان قرآنعلیرضا بهبودی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن هر ساله در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و کسانی که نمره قبولی در مرحله کتبی کسب کنند به مرحلهی شفاهی راه می‌یابند.
وی تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون مرحله نخست در سال ۹۷ را ۱۱۰ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۴ نفر به مرحله شفاهی راه یافتند و آزمون مرحله دوم فردا ۲۹ مرداد ماه برگزار می‌شود و پذیرفته شدگان در آن می‌‌توانند مراحل بعدی را سپری کنند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه نوع اعطای مدرک بستگی به محفوظات افراد دارد، عنوان کرد: به حافظان 10 جز در مرحله دوم آزمون مدرک دیپلم اعطا می‌شود.
این مسئول نوع درجه اعطایی به حافظان ۲۰ جز را فوق دیپلم برشمرد و افزود: حافظان کل قرآن نیز مدرکی معادل لیسانس دریافت می‌کنند و این افراد با گذراندن آزمون‌های دیگر به مدارج بالاتر ارتقا پیدا کنند که این مدارک ارزش تحصیلی و استخدامی در رشته علوم قرآنی دارد.
بهبودی تکریم و ارج نهادن به حفاظ را یکی از اهداف برگزاری آزمون‌های تخصصی عنوان کرد و گفت: با توجه به آیات و روایات نبوی و اهل بیت(ع) حافظان قرآن بهترین انسان‌های امت اسلام هستند که یکی از کارهای تکریم آن‌ها تامین امور رفاهی آنهاست.
وی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید در کشور ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از این چشم‌انداز عقب هستیم و باید جوانان را به حفظ قرآن و عمل به آموزه‌های آن در زندگی تشویق کنیم.
انتهای پیام
captcha