بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در فعالیت‌های بشر دوستانه هلال احمر
کد خبر: 3739934
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
درگاهی خبر داد:

بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در فعالیت‌های بشر دوستانه هلال احمر

گروه سلامت ــ رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از آغاز همکاری با ستاد اقامه نماز برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مساجد در امور خیریه و فعالیت‌های بشر دوستانه خبر داد.

بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در فعالیت‌های بشر دوستانه هلال احمرحبیب درگاهی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا، ازآغاز همکاری این سازمان با ستاد اقامه نماز خبر داد و تصریح کرد: در حال رایزنی با حجت‌الاسلام حاج علی اکبری، رئیس ستاد اقامه نماز برای ایجاد تفاهم‌نامه همکاری در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های مساجد برای کار‌های خیر و داوطلبانه هستیم.
 
درگاهی بیان کرد: مساجد ظرفیت‌های بسیار بالایی را در کشور ما برای بسیج همگانی دارا هستند، از سوی دیگر نمازگزار‌ان نیز گرایش بسیار بالایی در امور خیریه و مشارکت‌های اجتماعی دارند، این ظرفیت‌ها می‌تواند به کمک جمعیت هلال احمر و فعالیت‌های بشر دوستانه این نهاد بیاید.

وی بیان کرد: در همین راستا ما از ستاد اقامه نماز و ریاست آن خواستیم برای گسترش و بهره برداری از این ظرفیت با سازمان داوطلبان هلال احمر همکاری داشته باشند، خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شده و مسائل مختلفی را مورد رایزنی قرار دادیم.

درگاهی اظهار کرد: ما در جمعیت هلال احمر کانون‌های جوانان و طلاب را داریم که با سازمان جوانان همکاری می‌کنند، در مکان‌هایی که این کانون‌ها برای کار‌های داوطلبانه وجود ندارد مانند مساجد، ورود پیدا می‌کنیم تا بتوانیم کار‌های داوطلبانه را گسترش دهیم.

وی در پایان یادآور شد: آموزش بخشی از این تفاهم نامه است و بخش‌های دیگری که مورد علاقه دو طرف است نیز وجود دارد که پس از نهایی شدن آن اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha