عرفه؛ ملجائی برای اعتراف به گناهان
کد خبر: 3739941
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

عرفه؛ ملجائی برای اعتراف به گناهان

گروه معارف ــ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز عرفه روز اعتراف به گناهان در محضر خداوند متعال است که باید از آن استفاده کرد.

عرفه؛ ملجائی برای اعتراف به گناهان

حجت‌الاسلام سیدحسن سیدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: عرفه روزی است که خداوند توجه ویژه‌ای به آن و مناجات‌کنندگان آن می‌کند.
وی افزود: روز عرفه از جمله روزهای بسیار مهم برای مسلمانان خصوصاً شیعیان است چرا که روز شناخت و روز اعتراف به گناه است.
وی با بیان اینکه روز عرفه، روز توبه و انابه است، افزود: روزی که حاجیان از خانه خدا به سمت سرزمین شناخت و معرفت کوچ می‌کنند اما آدمی وقتی به عرفات می‌رسد یعنی باید به معرفت و شناخت برسد.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از جمله اعمال مستحبی که در این روز وارد شده، دعای سراسر معرفت، انابه، اعتراف و انسان‌ساز عرفه از لسان مولایمان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که دریایی از معرفت است.
سیدی اظهار کرد: روایات‏ در کثرت فضیلت زیارت حضرت امام حسین(ع) در این روز متواتر است یعنی از افراد بسیاری نقل شده است و اگر کسی در این روز توفیق یابد، که زیر قبّه مقدّسه آن حضرت باشد، ثوابش کمتر از کسی‏ که در عرفات باشد نیست، بلکه بیشتر است.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اعمال توصیه شده در این روز زیارت امام سوم شیعیان، از دور یا نزدیک است، تصریح کرد: زیارت حضرت سیدالشّهداء(ع) که برابر هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد و بلکه افضل از این است، در این روز توصیه شده است.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: چه خوب است که انسان‌ها از این فرصت استفاده کرده و به راز و نیاز با معبود بپردازند.
انتهای پیام

captcha