کتاب «پرتوی از ثقلین»؛ آشنایی بیشتر با قرآن از زبان اهل بیت(ع)
کد خبر: 3739968
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
حجت‌الاسلام حشمتی تشریح کرد:

کتاب «پرتوی از ثقلین»؛ آشنایی بیشتر با قرآن از زبان اهل بیت(ع)

گروه اندیشه ــ حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه کتاب «پرتوی از ثقلین» این اثر برای کسی که بخواهد از زبان قرآن و اهل بیت (ع) با قرآن آشنا شود اثر ارزنده‌ای است.

به گزارش ایکنا؛ چندی قبل بود که کتابی تحت عنوان «پرتوی از ثقلین» روانه باز نشر شد؛ این اثر که در واقع یک جلد از کلام‌الله مجید است، دارای ترجمه آیات و دربردارنده تعدادی روایات در ذیل برخی از آیات نیز هست. به منظور آشنایی بیشتر با این اثر با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون سابق قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جریان تالیف این اثر بوده است، گفت‌وگویی داشتیم؛

وی در این گفت‌وگو بیان کرد: کتاب «پرتوی از ثقلین» یک قرآن در همان صفحات قرآن عثمان طه و در قالب ۶۰۴ صفحه‌ای است و امتیازش این است که کنار هر صفحه از این قرآن روایات مرتبط با یکی از آیات آن صفحه نیز آمده است، در واقع ۶۰۴ موضوع انتخاب شده که پیرامون هر یک روایاتی نیز به مخاطب ارائه شده است.

حشمتی تصریح کرد: در واقع یکی از کاربرد‌های این قرآن برای مطالعه کننده آن این است که وقتی با یک موضوع و روایات آن موضوع نیز می‌تواند آشنا شود و البته در پایان و در ۱۰۰ صفحه فهرست موضوعاتی که به آن‌ها پرداخته شده نیز به چشم می‌خورد.

وی در ادامه بیان کرد: در این کتاب از ترجمه آقای انصاریان استفاده شده و ترجمه روایات نیز توسط سه نفر از فضلای قم انجام شده که بسیار دقیق این کار صورت گرفته است و موضوعاتی که انتخاب کرده‌اند نیز پیرامون مهم‌ترین آیه صفحه است.

حشمتی با بیان اینکه این اثر در راستای تکمیل طرح «تلاوت نور» نگاشته شده است، اظهار کرد: در این طرح که در مساجد برگزار می‌شود، نمازگزاران روزی یک صفحه از قرآن را تلاوت می‌کنند؛ از این رو این افراد با مطالعه روزانه این اثر می‌توانند هر روز با یک موضوع قرآنی آشنا شوند.

وی بیان کرد: اهل بیت(ع) بهترین مفسران قرآن هستند و وقتی که مخاطب قرآن را می‌خواند طبیعتا با دیدن روایات می‌تواند استفاده بیشتری برد، ضمن این که اتقان و ترجمه روایت که از اهمیت زیادی برخوردار است؛ این مسئله نیز در این اثر مشهود است و از نقاط مثبت آن محسوب می‌شود.

حشمتی تصریح کرد: البته مولفان فیش‌برداری‌هایی داشته‌اند و می‌توانند در سایر جلد‌ها موضوعات دیگری را نیز مطرح کنند؛ در کل می‌توان گفت برای کسی که بخواهد از زبان قرآن و اهل بیت(ع) با قرآن آشنا شود، این کتاب اثر ارزنده‌ای است.

انتهای پیام

captcha