طنین نوای عرفه در لردگان/ دعای عرفه؛ از معجزات فکری امام حسین(ع)
کد خبر: 3739978
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

طنین نوای عرفه در لردگان/ دعای عرفه؛ از معجزات فکری امام حسین(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی لردگان از برگزاری دعای پر فیض عرفه در نقاط مختلف این شهرستان خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، احمدرضا خدری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی لردگان مقدمه دعای عرفه را شناخت خلقت ظاهر انسان و ادامه دعا را مربوط به عقل، روح، دنیا، آخرت، دین و اخلاق انسان دانست و گفت: امام حسین(ع) در دعای عرفه به‌دنبال ثبوت باور و متخلق شدن به اخلاق و انجام عمل صالح است که این مجموعه از نظر قرآن و روایات شکر خداوند حق است. با توجه به مقدمه دعا و دنباله آن، باید گفت دعای عرفه یکی از معجزات فکری امام حسین(ع) و عرفان ناب اهل بیت(ع) است.
وی افزود: با تمام فضایلی که برای روز عرفه بیان شده است، باید به این نکته اشاره کرد که در این زمان ما توفیق این را نداریم که در این روز در صحرای عرفات و یا زیر قبه امام حسین(ع) باشیم، حداقل خود را از فضایل این دعا محروم نکنیم و با حضور در مراسم دعای عرفه حداکثر استفاده را ببریم.
خدری بیان کرد: دعا، نیایش، نماز و روزه از برنامه‌های سفارش شده اهل بیت(ع) در روز عرفه است که خداوند در این روز با دیده رحمت به بندگان خود می‌نگرد. دعای این روز این قدر فضیلت دارد که باعث می‌شود تقدیر یک سال آینده‌مان رقم بخورد و فضیلتش کمتر از شب‌های احیا در ماه مبارک رمضان نیست.
یادآور می‌شود، دعای پر فیض عرفه سه‌شنبه، 30 مردادماه همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف شهرستان لردگان برگزار می‌شود.
عباس آبرود
انتهای پیام

captcha