آماده‌باش ۸۰ اکیپ دامپزشکی همزمان با عید قربان در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3739988
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

آماده‌باش ۸۰ اکیپ دامپزشکی همزمان با عید قربان در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی - همزمان با عید قربان و با توجه به انجام سنت حسنه قربانی در این روز، نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمامی شهرستان‌های استان آذربایجان غربی توسط ۸۰ اکیپ ثابت و سیار انجام می‌شود.

آماده‌باش 80 اكيپ دامپزشكی همزمان با عيدقربان در آذربايجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان آذربایجان‌غربی، کامیار داهیم، مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌‌غربی با اشاره به انجام سنت حسنه قرباني در روز عید قربان، از نظارت بهداشتی و شرعی بر كشتار دام در تمامي شهرستان‌های استان توسط بازرسین بهداشتی و شرعی توسط 80 اكيپ ثابت و سيار خبر داد.
وی افزود: به منظور حفظ سلامت مصرف كنندگان گوشت قرباني و تأمين بهداشت عمومي ، اداره كل دامپزشكي آذربايجان غربي با هماهنگي هاي بعمل آمده با استانداری، فرمانداري‌ها، شهرداري‌ها، امامان جمعه و جماعات و با به كارگيری بيش از 164 نفر نيروی فنی اعم از دامپزشك، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب 80 اكيپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشكی(29 اكيپ ثابت و 51 اكيپ سيار) درسطح استان آماده پذيرش دام‌های نذری و قربانی (گاو، گوسفند و بز) جهت نظارت بر ذبح آنها با رعايت اصول فني، بهداشتي و شرعي در روز عيد سعيد قربان به‌طور رايگان است.
داهیم خاطرنشان کرد: با توجه به اينكه در روز عيد قربان عده‌ای از افرادسودجو و فرصت‌طلب اقدام به كشتار و فروش دامهای مشكوك در ميادين و چهار راههاي بزرگ شهر تحت پوشش دام قرباني و نذری می‌نمايند، لذا توصيه مي شود شهروندان گرامی دامهای قرباني خود را ترجيحا در كشتارگاه دامي شهرستان و يا در محل های تعيين شده از طرف شهرداريها و مشاوره با مامورين دامپزشكي ذبح نماييد.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بديهي است اكيپهای سيار كنترل بهداشتی شبكه‌های دامپزشكی با عوامل كشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراكز عرضه مجاز در روز عيد قربان برخورد قانونی خواهند نمود.
یادآور می‌شود، ستاد اجرايی نظارت بر ذبح دامهای قربانی مستقر در اداره كل دامپزشكی آذربايجان غربی در روز عيد قربان با شماره تماس 32778701 و شماره تلفن 32426848 شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه از ساعت 7 صبح تا 13 بعد از ظهر آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگويی به سئوالات شهروندان هستند.
انتهای پیام

captcha