رونمایی از آلبوم موسیقی «آوای صحرا» و «هفت شهر عشق» در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3740010
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

رونمایی از آلبوم موسیقی «آوای صحرا» و «هفت شهر عشق» در خراسان‌جنوبی

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: آلبوم موسیقی «آوای صحرا» و «هفت شهر عشق» ساعت 20 همزمان با روز عید قربان در سالن قلم چی بیرجند و با حضور استاد کریم کریمی از تربت جام رونمایی می‌شود.

رونمایی از موسیقی «آوای صحرا» و «هفت شهر عشق» در خراسان جنوبی

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی، امروز ۲۹ مرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دو آلبوم موسیقی «آوای صحرا» و «هفت شهر عشق» به صورت حرفه‌ای ضبط شده است.
وی با بیان اینکه این دو آلبوم به صورت کشوری تولید شده و از نخستین آلبوم‌های حرفه‌ای استان است که با مجوز ملی تهیه شده است، افزود: این آلبوم‌ها ساعت 20 همزمان با روز عید قربان در سالن قلم چی بیرجند و با حضور استاد کریم کریمی از تربت جام رونمایی می‌شود.
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی ادامه داد: یکی از وظایف حوزه هنری استان، مقابله با تهاجم فرهنگی است و این تهاجم فرهنگی یک فضای گسترده‌ای را اشغال کرده است.
کریمیان تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها در معرض آسیب فرهنگی هستند و این امر به هویت‌های ملی ما هجمه وارد می‌کند و یکی از رسالت‌های حوزه هنری نیز مقابله با این هجمه و دفاع از هویت ملی است.
وی ادامه داد: موسیقی بومی خراسان جذاب است و خانواده‌ها را جذب می‌کند لذا این نوع موسیقی می‌تواند یک مقابله مناسب از جنس هنر در مقابل تهاجم فرهنگی باشد.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید با هنر متعهد و بومی در مقابل هنر غرب ایستادگی کنیم، خاطرنشان کرد: هر چقدر هویت بومی خود را تقویت کنیم در مقابل هویت غربی نیز ایستادگی کرده‌ایم.
انتهای پیام

captcha