فعالیت ۵۵ کانون مساجد در بوکان
کد خبر: 3740043
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

فعالیت ۵۵ کانون مساجد در بوکان

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان‌غربی از فعالیت ۵۵ کانون در شهرستان بوکان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴ کانون ویژه بانوان و ۴۱ کانون ویژه برادران است.

فعالیت ۵۵ کانون فرهنگی‌هنری مساجد در بوکان

حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه 55 کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد بوکان فعالیت دارند، بیان کرد: از این تعداد کانون 53 کانون ویژه اهل تسنن و 2 کانون ویژه اهل تشیع است.

وی با بیان اینکه 14 کانون ویژه بانوان و 41 کانون ویژ] آقایان در این شهرستان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: این کانونها با رمز همدلی و همزبانی و با محوریت کلمه «وحدت و اتحاد» در کنار هم فعالیت دارند.

بیگی  با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بوکان با استفاده از ظرفیت و پتانسیل سایر دستگاه‌ها و نهادها، فعالیت گسترده‌ای را در حوزه قرآن و گسترش معارف دینی انجام داده‌اند، تصریح کرد: تا اوایل سال ۱۳۹۳ تعداد کانونهای این شهرستان ۱۳ باب بود که با توجه به غیرفعال بودن ۹ کانون از کانونهای این شهرستان براساس دستورالعمل ستاد عالی حذف شد.

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی بابیان اینکه از این کانونها ۳۲ باب شهری و ۲۳ باب روستایی است، یادآور شد: فعال ترین کانون شهرستان بوکان، کانون امام حسن(ع) است که فعالیت گسترده ای در سطح شهرستان در زمینه های قرآنی و هنری انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: باعث افتخار است از اینکه در دور افتاده ترین روستاها نیز با نام کانون، مدیران کانون، آستین بالا زده و کمر همت بسته و با هماهنگی سایر نهادهای فرهنگی، به فعالیت فرهنگ مسجدی مشغول هستند.

انتهای پیام

captcha