برگزاری آئین دعای عرفه در ۱۹ نقطه سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3740142
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

برگزاری آئین دعای عرفه در ۱۹ نقطه سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: آئین قرائت دعای عرفه ۳۰ مردادماه مصادف با نهم ذی‌الحجه به‌صورت همزمان در ۱۹ نقطه استان برگزار می‌شود.

برگزاری آیین دعای عرفه در 19 نقطه سیستان و بلوچستان

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان، گفت: آئین قرائت دعای عرفه، سه‌شنبه، 30 مردادماه مصادف با نهم ذی‌الحجه بصورت همزمان در 19 نقطه استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این مراسم ساعت 16 در سرتاسر استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراسم محوری قرائت دعای پرفیض عرفه با سخنرانی آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان در آستان شهدای گمنام این شهر برگزار می‌شود؛ دعای عرفه نیز توسط روحانی مبلغ اعزامی از قم و مداحان استانی قرائت خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: روز عرفه، از ایام مبارک است، هرچند که نام عید برای آن نگذاشته‌اند؛ در روایات آمده است که دعا و مناجات در این روز مورد قبول درگاه الهی قرار می‌گیرد.
بزمانی بیان کرد: از امام صادق(ع) نقل شده است که فرمودند « مَنْ لَمْ یُغْفَرْ لَهُ فِی شَهْرِ رَمَضانَ لَمْ یُغْفَرْ لَهُ اِلی قابِلٍ اِلاَّ اَنْ یَشْهَدَ عَرَفَهَ؛ کسی که در ماه رمضان بخشیده نشود، تا سال آینده بخشیده نمی‌شود، مگر اینکه عرفه را درک کند»؛ بنابراین مردم مؤمن و متدین استان سعی کنند این روز مبارک را از دست ندهند.

انتهای پیام

captcha