برگزاری نماز عید قربان در امامزاده طاهر(ع) مهرشهر
کد خبر: 3740153
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

برگزاری نماز عید قربان در امامزاده طاهر(ع) مهرشهر

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی- اجتماعی اوقاف و امور خیریه البرز از برگزاری نماز عید قربان در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) مهرشهر خبرداد.

برگزاری نماز عید قربان در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع)

حجت الاسلام حسین قبادی در گفت وگو با ایکنا از البرز به فرا رسیدن عید قربان اشاره کرد و گفت: ترجمه کلمه عید به معنای بازگشت است و همان‌گونه که انسان در عید فطر پس از یک ماه بندگی به فطرت ذاتی خود باز‌ می‌گردد، عید قربان نیز به معنای بازگشت به ارزش‌های توحیدی و وحدانیت است.
وی با بیان اینکه عید قربان فرصتی مغتنم برای شناخت ارزش‌های دینی، انسانی و فضایل و عقاید خویش است، افزود: باید در این روز به زندگی و گذشته خود بازنگری کنیم و ببینیم تا چه اندازه از دستورات خداوند و قرآن در مراحل مختلف زندگی پیروی کردیم.
این مسئول با اشاره به اهداف قربانی کردن گوسفند در روز عید قربان، گفت: بهتر است قربانی را بین فقرا و نیازمندان تقسیم کنیم.
قبادی، عید سعید قربان را یادآور خاطره حضرت ابراهیم(ع) و فرزندش حضرت اسماعیل(ع) در سرزمین منا دانست و ابرازکرد: فداکاری، ایثار و روشن شدن راز و رمز امتحان و ابتلا از آموزه‌های عید سعید قربان است.
وی در پایان گفت: نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور ساعت 7:30 صبح روز چهارشنبه در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) مهرشهر کرج برگزار می‌شود.
انتهای پیام./

captcha