تئاتر؛ بهترین زبان گویا در انتقال ارزش‌های معنوی
کد خبر: 3740156
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

تئاتر؛ بهترین زبان گویا در انتقال ارزش‌های معنوی

گروه فرهنگی - امام جمعه موقت بجنورد گفت: هنرهای نمایشی از جمله تئاتر، بهترین زبان گویا در انتقال ارزش‌های معنوی است.

تئاتر؛ بهترین زبان گویا در انتقال ارزش‌های معنوی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی‌جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد گفت: تئاتر، سریال و فیلم بیشترین اثرگذاری را در میان هنرهای بصری دارد و نتایج آن از سایر روش‌های تبلیغاتی از جمله سخنرانی و کتاب‌خوانی بیشتر است.
وی با بیان اینکه برای نمونه تأثیر سریال حضرت یوسف(ع) و استقبال مخاطبان از آن را مشاهده کردیم، افزود: هنوز مخاطبان بازپخش این سریال را دنبال می‌کنند که اثرگذاری آن را می‌توان با صدها بار قرائت سوره یوسف(ع) برابر دانست.
وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی فرصتی است که باید از آن بهره کافی را برد، یادآور شد: امروز آمریکایی‌ها با استفاده از صنعت هالیوود فرهنگ باطل خود را به دنیا نمایش داده و آن را حق جلوه می دهد این در حالی است که هنر آن ها در برابر فرهنگ ایرانی اسلامی کشورمان، غنایی ندارد.
موسوی‌جاجرمی حوزه تئاتر را اثربخش تر از عرصه فیلم و سینما توصیف کرد، یادآور شد: هنر نمایشی تئاتر با توجه به اینکه مخاطب چهره به چهره با هنرمند و اثرنمایشی ارتباط برقرار می‌کند، ماندگارتر است.
امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به اینکه از این رو می‌توان گفت اثر قوی ارائه شده در حوزه تئاتر به نوعی مخاطب خود را جادو می‌کند، اظهار کرد: با استفاده از این هنر باید پیام دین مبین اسلام که راه سعادت بشری را برای همگان تعیین کرده بهره بریم و پیام الگوهای دینی مان را از این روش به گوش جهانیان برسانیم.
وی ادامه داد: زندگی و سیره اهل بیت(ع) بهترین الگو برای زندگی بشریت است، بنابراین جشنواره تئاتر رضوی نه در سطح ملی بلکه باید در صحنه‌های بین‌المللی مطرح شود.
موسوی‌جاجرمی با اشاره به اینکه البته شرط اثرگذاری و ماندگاری یک اثر، بیان حقیقت زندگی معصوم به دور از اغراق و بزرگ‌نمایی است، گفت: دست‌اندرکاران جشنواره تئاتر رضوی تلاش کنند که این رخداد فرهنگی، سالم‌تر، کم‌عیب و معتبر‌تر برگزار شود.
امام جمعه موقت بجنورد افزود: خواست خود اهل بیت(ع) نیز همین است که پیام صحیح از زندگی این بزرگواران به گوش شیعیان و مردم جهان برسد لذا دقت در نمایش‌نامه‌نویسی یک ضرورت است.
موسوی جاجرمی با تاکید بر اینکه میزبانی از این جشنواره ارزشی در سال های متوالی خود یک موفقیت و دستاورد ارزشی است، گفت: همه نهادهای فرهنگی از جمله حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دست به دست هم دهند تا کیفیت اینگونه جشنواره های ارزشی ارتقاء یابد.
وی یادآور شد: بیان نکات ظریف زندگی ولی نعمت ایرانیان آقا علی بن موسی الرضا(ع) از زبان هنر غنیمتی بی پایان است که از این فرصت هنرمندان نهایت بهره را ببرند.
موسوی‌جاجرمی‌ تاکید کرد: خوشبختانه مردم ولایتمدار و فرهنگ دوست خراسان شمالی نیز در سال های گذشته استقبال چشمگیری از آثار فاخر ارزشی دینی داشته اند که این علاقه، هرسال بر کیفیت تئاترهای اجرا شده افزوده است.
یادآور می‌شود، سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، ٧، ٨ و ٩ شهریورماه امسال در مجموعه تئاتر شهر مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha