«باران» به استقبال محرم رفت
کد خبر: 3740177
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

«باران» به استقبال محرم رفت

گروه ادب ــ ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» ویژه شهریورماه با موضوع محرم و شهدای کربلا منتشر شد.

«باران» به استقبال محرم رفتبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» که ویژه نوجوانان و از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر می‌شود، در چاپ تازه‌ترین شماره عطر و بوی محرم گرفته است.
در شماره دویست و هفتاد و هفتم این ماهنامه مطالبی با عناوین «آرام آرام قدم بردار»، «زنگ‌هایی که برای سفر به صدا درمی‌آید»، «سرو و سکه»، «همه بچه‌های موفق مردم»، «یک عزادار واقعی»، «سفال از گذشته تا آینده»، «نفس بابا»، «خادمان کوچک هیئت»، «خانه خورشید»، «دستی که در غدیر بالا رفت» و «مراقب شناسنامه‌ات باش» خواندنی است.
در بخشی از این ماهنامه به ویژگی‌های عزادار واقعی برمی‌خوریم، در این ویژگی‌ها آمده است؛ اگر روند مراسم یا رفتار بعضی از شرکت‌کنندگان در عزادارای مورد پسند شما نیست، سخت نگیرید، احترام کوچک و بزرگ را نگه دارید، به همه احترام بگذارید و در صورت نیاز به افراد کمک کنید.
گوش دادن به نوحه، سینه زدن، تکرار اشعار حسینی و ... کار بدی نیست؛ اما در روزهای محرم کمی کتاب بخوانید و سخنرانی گوش دهید. عشق و علاقه به امام حسین(ع) باید با شناخت از زندگی و شخصیت ایشان همراه باشد. نماز اول وقت را فراموش نکنید، امام حسین(ع) تا نیمه شب هیئت ماندن را در صورتی که نماز صبح‌تان قضا شود، دوست ندارد.
«نفس بابا» عنوان گفت‌وگو با «نفیسه» دختر شهید مدافع حرم مرتضی عطایی است. دختر شهید عطایی در این گفت‌وگو می‌گوید؛ من خیلی به پدرم وابسته بودن. بابا هم همیشه من را نفس بابا و سیندرلای بابا صدا می‌کرد. یک بار یکی از دخترای فامیل به من گفت؛ «تو بابات رو دوست نداشتی که رفت. اگر دوست داشتی شهید نمی‌شد» این حرف دلم را شکست و خیلی گریه کردم.
«خانه خورشید» عنوان داستان کوتاهی درباره آیه 5 سوره صافات است، در بخشی از آن می‌خوانیم؛ «خورشید کم کم از پشت کوهی که دامنش پر از گل سرخ بود، بالا می‌آمد سنجاقکی که برای اولین بار طلوع خورشید را می‌دید، هیجان زده با خود گفت؛ چه جالب! خانه خورشید پشت کوه گل سرخ است. بروم نزدیک تا ببینم خانه‌اش چه شکلی است. سنجاقک تندتند بال زد و بال زد، اما همین که بالای کوه رسید، خورشید بالای آسمان رفته بود. سنجاقک با خود گفت؛ همین جا می‌مانم تا صبح فردا و خیلی راحت خانه خورشید را ببینم.... » این داستان کوتاه به قلم سیدمحمد مهاجرانی نوشته شده است.
یادآور می‌شود، ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» ویژه شهریورماه در 48 صفحه و به قیمت 6 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.
انتهای پیام

captcha