از بازخوردهای پیام مقام معظم رهبری به حجاج تا حضور بانوان در ورزشگاه‌ها
کد خبر: 3740190
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها /

از بازخوردهای پیام مقام معظم رهبری به حجاج تا حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز محل انتشار خبرهای متنوع‌تری نسبت به روزهای گذشته‌ بوده‌اند، خبرهایی که از پیام مقام معظم رهبری به حجاج تا وضعیت نامساعد قاری قرآن در مشهد و موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را شامل می‌شود.

از بازخوردهای پیام مقام معظم رهبری به حجاج تا حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 29 مردادماه بیشتر به مناسبت حج و موضوعاتی با این محور پرداخته‌اند، ضمن اینکه روز جهانی مساجد و اجلاس جهانی مساجد نیز از دیگر خبرهای پرانتشار امروز در کنار پیام مقام معظم رهبری به حجاج بوده است. در ادامه نگاهی گذرا به خبرهای صفحات معارفی رسانه‌ها داشته‌ایم.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم در صفحه دین قرآن و اندیشه خبر کوتاهی از وضعیت نامساعد یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان منتشر کرده است، خبری که در آن ضمن ارائه گزارشی از وضعیت نامساعد «وحید مجتهدزاده» قاری ساکن مشهد، بر این موضوع که گویا هیچ همت و اراده‌ای برای رسیدگی به وضعیت نامساعد این قاری و داور بین‌المللی وجود ندارد، تأکید شده است.
تسنیم همچنین گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والسملمین ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با موضوع مسجد تراز اسلامی انجام داده است. گفت‌وگویی که حجت‌الاسلام ارزانی در آن بر این موضوع که وظیه این ستاد بسیج امکانات کشور برای رسیدن به مسجد تراز اسلامی است، تأکید کرده است.
دیدار کاروان قرآنی نور با سرپرست حجاج ایرانی، وقف منزل شهید «آور» برای انجام فعالیت‌های قرآنی، پیشواز هیئات مذهبی از محرم و اعلام خبر برپایی نمایشگاه بین‌المللی مساجد از دیگر خبرهای این خبرگزاری است که امروز 29 مردادماه بر روی خروجی قرار گرفته است.
این خبرگزاری همچنین در یکی از مطالب خود به پیام مقام معظم رهبری به حجاج که صبح امروز صادر شد اشاره کرده و به ترجمه و تفسیر آیاتی که در این پیام مورد استفاده قرار گرفته پرداخته است.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه معارفی خود و تا زمان تنظیم این گزارش (ساعت 14) به انتشار سه مطلب پرداخته است که یکی از آنها انتشار فایل صوتی تلاوت ترتیل یکی از صفحات قرآن کریم با صدای «شهریار پرهیزکار» است. این خبرگزاری هر روز خبرهای صفحه معارف خود را با بارگذاری تلاوت ترتیل یک صفحه از قرآن کریم به روز رسانی می‌کند.
این خبرگزاری همچنین در ادامه خبرهای امروز خود در گزارشی که با عنوان «چرا رهبر انقلاب مذاکره با آمریکا را ممنوع کردند / فرمان خدا بعد از پیمان شکنی دشمن» منشتر شده است، سعی کرده است تا علت مخالف مقام معظم رهبری در این زمینه را با استفاده از آیات قرآن کریم پاسخ دهد. در بخشی از این گزارش که تفسیر آیاتی از سوره مبارکه توبه است آمده است؛ « خداوند در سوره مبارکه توبه به موضوع عهد و پیمان کفار با مسلمانان اشاره کرده و می‌فرماید: چگونه مى‌‏توان با آنان پیمانى داشت در حالى که اگر بر شما دست یابند، هیچ خویشاوندى و پیمانى را درباره‏ شما مراعات نمى‏‌کنند. این نوع بیان خدا نشانه بی‌نتیجه بودن عهد پیمان بستن با دشمنان است؛ خداوند در همین سوره می‌فرماید: اگر آنها به عهد و پیمان خود پایبند نبودند با آنها بجنگید تا خدا آنها را با دست شما عذاب دهد. البته فراموش نکنیم که خداوند پیش از فرمان جنگ می‌فرماید: اگر آنها توبه کردند و نماز برپا کردند و ذکات دادند آنها را امان دهید».
خبر دیگر این خبرگزاری در صفحه معارفی به برگزاری جشنواره «جبرئیل امین» در شهرستان استهبان استان فارس اختصاص یافته است. در این خبر اعلام شده است که جشنواره بزرگ «جبرئیل امین» ویژه تجلیل از حافظان قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان ۱۹ شهریور با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در استهبان برگزار می‌شود.
ایسنا
ایسنا امروز 29 مردادماه پیام مقام معظم رهبری به حجاج که امروز صادر شده را با عنوان «سیاست آمریکا جنگ افروزی و کشتار مسلمانان به دست یکدیگر است» را منتشر کرده است. همچنین این خبرگزاری امروز پیام آیت‌الله العظمی جوادی آملی به حجاج بیت‌الله الحرام را نیز منتشر کرده است.
خبرگزاری دانشجویان ایران در میان خبرهای پرتعداد امروز خود گزارشی از سفر رئیس دانشگاه مذهاب اسلامی به کشور عراق منتشر کرده است.
ایسنا امروز همچنین به صورت ویژه به شانزدهمین اجلاس روز جهانی مساجد پرداخته و بخش زیادی از خبرهای خود را به این اجلاس اختصاص داده است. بازتاب صحبت‌های تولیت آستان قدس رضوی و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در این اجلاس از جمله این خبرهاست.
بر همین اساس تولیت آستان مقدس امام رضا(ع) با بیان اینکه دشمن اکنون با امپراطوری رسانه به دنبال این است که روح ناامیدی را در جامعه القا کند و تمام دلسوزان، با همدلی، یکپارچگی و مقاومت باید در مقابل این مسئله بایستند، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در امیدوارسازی مردم در جامعه داشته باشند و همواره قبل از پیروزی انقلاب مساجد در بین مردم نقش بسزایی داشته‌اند و اکنون نیز باید نسبت به اتفاقات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... نقش‌آفرین باشند.
ایسنا تلاش کرده است تا در این صفحه به حاشیه‌های ایجاد شده در تجمع فیضیه قم نیز بپردازد. این خبرگزاری در یکی از خبرهای خود پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در مورد این اتفاقات را منتشر کرده است. بر اساس این پیام، آیت‌الله مکارم شیرازی اتفاقات رخ داده در تجمع فیضیه قم را یک فاجعه قلمداد کرده‌اند. همچنین در خبر دیگری با این موضوع صحبت‌های آیت‌الله العظمی نوری همدانی که در مشهد مقدس صورت گرفته است را منتشر کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان در صفحه قرآن و عترت بیشتر به خبرهای با موضوع و محوریت حج پرداخته است. این خبرگزاری در یکی از خبرهای خود اعمال شب و روز عرفه را معرفی کرده و در خبر دیگری مشخصات هیئاتی که در روز عرفه برنامه دارند را معرفی کرده است.
مروری بر زندگی پر فراز و نشیب حضرت اسماعیل(ع) یکی دیگر از خبرهای این خبرگزاری است که به مناسبت نزدیک شدن به عید قربان آن را منتشر کرده است. خبر دیگر باشگاه خبرنگاران به بیان ویژگی‌های دعا در کلام امام سجاد(ع) پرداخته است.
این خبرگزاری همچنین به معرفی حضرت مسلم بن عقیل پرداخته و روزشمار حرکت به کوفه تا شهادت ایشان را منتشر کرده است. زندگینامه شهید «مصطفی پاینده» از شهدای هشت سال دفاع مقدس از دیگر خبرهای امروز این خبرگزاری است.
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی امروز از مرحله مقدماتی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که ای نروزها در شهر قم در جریان است خبر داده است. مهر همچنین در خبر دیگری از برگزاری جشنواره «جبرئیل امین» در استهبان فارس خبر داده است.
دیدار اعضای کاروان نور با سرپرست حجاج ایرانی، دیدار رئیس صندوق هنر با معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، گزارشی از نهمین دوره طرح اسوه و انتشار پوستر آزمون سراسری موسسه مهد قرآن از دیگر خبرهای منتشر شده در خبرگزاری مهر است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی صفحه معارف را با صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نود و هشتمین نشست ستاد مرکز ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی به روز رسانی کرده است. سیدعباس صالحی در این جلسه بر مستندنگاری آیین‌های مذهبی تأکید کرده است.
این خبرگزاری همچنین گزارشی از مراسم برائت از مشرکین در عرفات مخابره کرده است و در ادامه نیز گزارش دیگری از شب طوفانی عرفات و حال هوای آنجا مخابره کرده است.
ایرنا همچنین در بین خبرهای منتشر شده خود به شانزدهمین اجلاس روز جهانی مساجد نیز پرداخته است. در این خبر صحبت‌های رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بازنشر یافته است.
در بین خبرهای معارفی خبرگزاری ایرنا پای بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز باز شده است. در خبری که ایرنا آن را به نقل از مدیرکل ارتباطات و رسانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر کرده است، اعلام شده که این شورا در مورد حضور بانوان در ورزشگاه نظری نداده است.
میزان
خبرگزاری میزان صفحه دین و اندیشه را با گفت‌وگو با یکی از کارشناسان علوم قرآنی به روز رسانی کرده است. خبرنگار این خبرگزاری امروز 29 مردادماه گفت‌وگویی با یکی از کارشناسان با موضوع روز عرفه و ثواب قرائت زیارت عاشورا در این روز انجام داده است.
خبرگزاری کتاب نیز امروز 29 مردادماه صفحه دین را به روز رسانی نکرده است.

انتهای پیام

captcha