کتاب «ارزش‌گذاری فرهنگ» منتشر شد
کد خبر: 3740223
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

کتاب «ارزش‌گذاری فرهنگ» منتشر شد

گروه فرهنگی- چاپ نخست کتاب «ارزش‌گذاری فرهنگ یا روش‌ها و نمونه‌هایی از اقتصاد فرهنگ» از سوی حوزه هنری استان اصفهان منتشر شد.

چاپ نخست کتاب «ارزش‌گذاری فرهنگ» منتشر شد

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، کتاب «ارزش‌گذاری فرهنگ» ترجمه‌ای است که حوزه هنری استان اصفهان در 295 صفحه، در قطع وزیری و در 1000 نسخه منتشر کرده است.
چاپ نخست کتاب «ارزش‌گذاری فرهنگ یا روش‌ها و نمونه‌هایی از اقتصاد فرهنگ» در تابستان 1397 انجام شده؛ این کتاب نوشته ژينت دي اسنوبال و ترجمه هما مؤذّن جمشیدی (استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان) بوده و در بخشی از مقدّمه آن دکتر نعمت‌الله اکبری متن زیر را آورده است:
مفهوم ارزش در اقتصاد بسيار پيچيده است؛ چنانكه در درك و ارائه مفهوم ارزش، انديشمندان علم اقتصاد کوشش‌هاي فراواني كرده‌اند. از ديدگاه‌هاي مختلف مفهوم و چگونگي محاسبه ارزش در اقتصاد، متفاوت است. در علم اقتصاد، مفاهيمي چون ارزشِ مبتني بر هزينه توليد، ارزشِ مبتني بر کار، ارزشِ طبيعي، ارزش مطلق يا دروني، ارزش فايده و ... بيانگر جنبه‌هاي مختلف ارزش‌گذاري هستند. اصطلاح قيمت براي بيان ارزش كالا يا خدمت به کار می‌رود و در اين زمينه تئوری‌هاي مختلفي مطرح شده كه با عنوان تئوری‌هاي قيمت‌گذاري شناخته می‌شوند. مفهوم ارزش و قيمت و يا ارزش‌گذاري و قيمت‌گذاري در اقتصاد در مورد كالاهاي فرهنگي و هنري بسيار پيچيده است، چرا كه برخي از مباني ارزش‌گذاري مانند هزينه توليد، ميزان ساعات صرف شده، ارزش طبيعي و مانند آن، گاهي در زمينه کالاهاي هنري کاربرد ندارند. اين پديده موجب دشواري ارزش‌گذاري كالاهاي فرهنگي و هنري می‌شود.
انتهای پیام

captcha