احتمال میزبانی آستارا از بیش از 12 هزار زائر اربعین حسینی
کد خبر: 3740254
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
فرماندار آستارا عنوان کرد:

احتمال میزبانی آستارا از بیش از 12 هزار زائر اربعین حسینی

گروه اجتماعی ــ رنجکش، بر ضرورت آمادگی، هماهنگی و ارائه برنامه‌های مناسب برای زمان حضور زائرین اربعین حسینی در این شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و متذکر شد: براساس آمارهای احتمالی آستارا میزبان بیش از 12 هزار زائر اربعین حسینی خواهد بود.

احتمال میزبانی آستارا از بیش از 12 هزار زائر اربعین حسینی

به گزارش ایکنا از گیلان، یونس رنجکش، فرماندار شهرستان آستارا امروز، 29 مرداد در سومین جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان، اظهار کرد: برای اجرای برنامه های پشتیبانی در ایام حضور زائرین خارجی اربعین حسینی در آستارا کمیته های هفت گانه تشکیل شده است که این کمیته ها با شکل دهی کارگروه‌های مختلف باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: حضور زائرین خارجی اربعین حسینی در آستارا اثرات بسیاری در حوزه های مختلف به ویژه انتقال فرهنگ مردم ایران دارد که مردم آستارا به دلیل حضور در مرز و میزبانی اززائران خارجی می توانند تاثیرات فرهنگی و اجتماعی بسیاری بر روی این همسایگان داشته باشند.

فرماندار آستارا ادامه داد: تنظیم کتابچه های راهنما برای معرفی جاذبه های شهرستان در کنار اجرای پشتیبانی های لازم برای پذیرایی و اسکان موقت زائران باید با ظرافت و هنرمندانه انجام تا بتوانیم اثربخشی مناسبی داشته باشیم.

این مقام مسئول، از مجموعه اقدامات سال گذشته ستاد اربعین حسینی(ع) شهرستان آستارا قدردانی کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا در این اقدام از مشارکت های مردمی نیز بهره مند شوند، زیرا این اقدام ارزشمند یک کار مردمی است.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل هرچه سریع تر کارگروه‌ها و فعالیت کمیته های هفت گانه، خواستار نیازسنجی و تامین امکانات مناسب برای پذیرایی از زائرین راهپیمایی جهانی اربعین حسینی در این شهرستان شد.

رنجکش، همچنین بر ضرورت آمادگی، هماهنگی و ارائه برنامه‌های مناسب برای زمان حضور زائرین اربعین حسینی در این شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و متذکر شد: براساس آمارهای احتمالی آستارا میزبان بیش از 12 هزار زائر اربعین حسینی خواهد بود که این تعداد در سال گذشته حدود 9 هزار نفر بود.

انتهای پیام

captcha