مهجوریت زدایی از قرآن؛ ماموریت والای ایکنا
کد خبر: 3740288
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

مهجوریت زدایی از قرآن؛ ماموریت والای ایکنا

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه همه خبرنگاران و رسانه‌ها باید در مسیر قرآن حرکت کنند، بر اهتمام ویژه خبرگزاری ایکنا در حوزه مهجوریت زدایی از کلام الهی به عنوان تنها خبرگزاری تخصصی قرآن‌ تاکید کرد.

خبرگزاری ایکنا دین خود را به قرآن ایفا کرده است/اعطای 225 میلیون تومان بودجه قرآنی به کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان روز گذشته، 29 مردادماه در بازدید از ایکنای کردستان که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار انجام شد، قرآن را محور تمام فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... دانست و اظهار کرد: تمام مسئولان، مدیران، کارشناسان، کارمندان، کارگران و به ویژه خبرنگاران، همه و همه باید همواره مبلغ قرآن باشند و معارف قرآنی را در زندگی تمرین کنند.
وی افزود: تنها دستگاه فرهنگی که مروج و ترویج‌دهنده خوبی‌ها، ارزش‌ها، نیکی‌ها و معارف قرآنی در جامعه بوده، همین خبرگزاری ایکنا است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه همه خبرنگاران و رسانه‌ها باید در مسیر قرآن حرکت کنند، بیان کرد: خبرگزاری ایکنا به عنوان تنها خبرگزاری تخصصی قرآن‌ دین خود را در حوزه مهجوریت زدایی از قرآن به خوبی و در حد اعلا ادا کرده است.
وی با اشاره به رابطه بسیار خوب خبرگزاری ایکنای کردستان با اداره تبلیغات اسلامی استان اعلام کرد: در این راستا اداره تبلیغات اسلامی هموراه قدردان زحمات تلاشگران حوزه فعالیت‌های قرآنی است.
فعالیت 610 هیئت مذهبی در کردستان
کرمی‌ با اشاره به اینکه تشکل‌های زیادی با اداره تبلیغات اسلامی ارتباط دارد، عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور 90 هزار هیئت مذهبی دارد که از این تعداد 610 هیئت مذهبی در استان کردستان واقع شده است.
وی افزود: 3 هزار و 500 روحانی مستقر در سطح کشور داریم که از این تعداد 56 روحانی در استان کردستان مستقر هستند و 120 کانون فرهنگی و تبلیغی نیز در استان فعالند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ادامه داد: سه هزار مؤسسه قرآنی در سطح کشور داریم که از این تعداد 35 مؤسسه قرآنی سهمیه استان کردستان است.

خبرگزاری ایکنا دین خود را به قرآن ایفا کرده است/اعطای 225 میلیون تومان بودجه قرآنی به کردستان

فعالیت 340 خانه قرآن شهری و روستایی در کردستان
وی با اشاره به وجود 340 خانه‌ قرآن شهری و روستایی در کردستان گفت: 226 خانه قرآن شهری، 120 خانه قرآن روستایی اجرای برنامه های قرآنی در استان کردستان را بر عهده دارند.
کرمی از تشکیل مجمع پیشکسوتان قرآنی استان کردستان خبر داد و گفت: تشکیل مجمع پیشکسوتان قرآنی راهگشایی برای برنامه‌های قرآنی و توسعه روز به روز فرهنگ قرآنی است.
وی با اشاره به فعالیت جدید سازمان تبلیغات اسلامی در استان افزود: تشکیل مجمع خیرین قرآنی یکی از فعالیت‌های جدید تبلیغات اسلامی در راستای کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور به خود مردم است که در این راستا نیازمند حمایت رسانه‌ایی ایکنا هستیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: مردم باید در بحث کارهای فرهنگی و قرآنی ورود پیدا کنند چراکه در غیر این صورت هیچگاه دستگاه‌های دولتی موفق نخواهند بود.
شناسایی 70 استعداد درخشان قرآنی در کردستان
وی با اشاره به اجرای طرح شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی در استان عنوان کرد: در این بخش نیز 70 نفر استعداد قرآنی در بخش‌های مختلف قرائت، ترتیل و ... شناسایی شدند که تحت آموزش تبلیغات اسلامی قرار گرفتند.
کرمی با اشاره به دعوت کمیسیون فرهنگی مجلس به استان بیان کرد: در این بازدید کمیسیون فرهنگی عنوان کردند که استان کردستان با وجود مؤسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی ظرفیت خوبی برای توسعه فرهنگ قرآنی دارد.
وی تقویت نیروی قرآنی بومی، قاری بومی و ... را به عنوان اولویت فعالیت‌های تبلیغات اسلامی در سال جاری دانست و ادامه داد: ما قاریان، مرتلان، حافظان و ... بسیار خوبی داریم که فقط باید به آن‌ها میدان عمل و فرصت بروز استعدادها را بدهیم.
اعطای 225 میلیون تومان بودجه قرآنی به کردستان
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از اعطای 225 میلیون تومان بودجه قرآنی در استان خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار سهمیه مؤسسات قرآنی 100 میلیون تومان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم و آغاز عزدارای های حسینی اعلام کرد: در ایام محرم باید همواره مواظب باشیم تا انحرافات و خرافات وارد عرصه عزاداری نشود.
کرمی با اشاره به مراسم گل‌گیران در بیجار یادآور شد: ما به شدت مخالف برگزاری گل‌گیران به عنوان یک خرافه در مراسم عزاداری ‌و مخالف ثبت این مراسم در فهرست آثار ملی معنوی هستیم.
انتهای پیام

captcha