ویزای اربعین شاید 41 دلار باشد/ رایزنی‌ها برای کاهش هزینه ادامه دارد
کد خبر: 3740289
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

ویزای اربعین شاید 41 دلار باشد/ رایزنی‌ها برای کاهش هزینه ادامه دارد

گروه جامعه ــ دبیر ستاد مرکزی اربعین از کاهش 9 دلاری هزینه ویزای عراق پس از رایزنی با مسئولان این کشور خبر داد و گفت: فعلا هزینه ویزای اربعین 41 دلار است اما در تلاش برای کاهش آن هستیم.

ویزای اربعین شاید 41 دلار باشد/ رایزنی‌ها برای کاهش هزینه ادامه داردشهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌گو با ایکنا؛ در خصوص هزینه ویزای اربعین برای زائران ایرانی گفت: هنوز در حال رایزنی با عراق برای نهایی کردن و کاهش هزینه‌ها هستیم.

وی افزود: ویزای سال گذشته 40 دلار و به صورت ریالی از زائران گرفته شد، اما هزینه ویزای امسال هنوز مشخص نیست اما ما بنا داریم همین قیمت باشد.

حیدری با اشاره به تصویب قوانین جدید در خصوص هزینه ویزای کشور عراق از سوی مسئولان این کشور، گفت: مسئولان عراقی برای ورود مسافران تمام کشورها به این کشور هزینه‌ای را در نظر گرفته بودند که برای برخی کشورها 50 و برخی دیگر 100 دلار بود و برای اتباع ایران نیز 10 دلار به عنوان هزینه گردشگری با اسم «پنجره واحد» اعلام کرده بودند که ستاد اربعین این مسئله را پیگیری و بر اساس توافق‌های صورت گرفته این هزینه به یک دلار برای زائران ایرانی کاهش داده‌ شد.

وی افزود: بر این اساس فعلا 41 دلار هزینه ویزا است اما همچنان نشست‌ها ادامه دارد و تلاش داریم این هزینه را هم کاهش دهیم.

حیدری در پاسخ به این سؤال که قیمت دلار برای اربعین با چه نرخی محاسبه می‌شود؟ گفت: اکنون در حال رایزنی هستیم تا ببینیم پرداخت هزینه ویزای اربعین ریالی باشد یا ارزی. البته اگر ارزی باشد یورو جایگزین دلار می‌شود و دیگر دلار کنار گذاشته می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به این سؤال که بر اساس گفته‌های نخست وزیر عراق مبنی بر قطع مبادله تجاری با دلار آیا این مسئله چه تأثیری بر روی هزینه اربعین می‌گذارد؟ گفت: امیدواریم این مسئله تأثیری بر روی زائران ما نداشته باشد.

انتهای پیام

captcha