اعلام زمان برگزاری دوره «تربیت داور عمومی مسابقات قرآن» در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3740290
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳

اعلام زمان برگزاری دوره «تربیت داور عمومی مسابقات قرآن» در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره «تربیت داور عمومی مسابقات قرآن» در نیمه اول شهریور‌ماه در این استان خبر داد.

نیمه اول شهریور، دوره تربیت داور عمومی مسابقات قرآن چهار محال و بختیاری برگزار می شود

محسن تقی‌پور، سرپرست اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر افزود: این اداره تلاش دارد تا با آموزش داوران مسابقات قرآن کریم و ارتقاء مهارت و سطح علمی آنها، سنجش و ارزیابی مسابقات با شیوه‌ای نوین و علمی صورت پذیرد و از طریق تربیت داوران ماهر و کارآزموده قرآنی، گامی بلند در مسیر برقراری عدالت در تمامی سطوح مسابقات قرآنی برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی تربیت داور عمومی مسابقات قرآن کریم در شهرکرد برگزار می‌شود، گفت: این دوره آموزشی در سه بخش تجوید، صوت و لحن برگزار می‌شود.
تقی‌پور با بیان اینکه این دوره آموزشی با حضور اساتید نخبه کشوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: ثبت نام برای این دوره از اول دی‌ماه سال گذشته آغاز شد و تا دهم دی‌ماه نیز ادامه داشت.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: قبولی در آزمون ورودی، داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و داشتن حداقل سن 25 سال و حداکثر 50 سال از مهمترین شرایط شرکت در این دوره آموزشی بود.
وی ادامه داد: بعد از اتمام مرحله ثبت نام کارگاه‌های توجیهی برای آمادگی در آزمون های ورودی با حضور اساتید کشوری و بیان نکات اساسی و کلیدی آزمون به مدت 4 روز برگزار شد.
تقی‌پور ادامه داد: بعد از اتمام کار‌گا‌ه‌ها نیز یک فرصت 50 روزه به شرکت‌کنندگان داده شد تا آمادگی لازم برای ورود به آزمون‌ها را پیدا کنند و بعد از آن ازمون‌های ورودی این دوره در تاریخ 30 فروردین 97 برگزار شد.
سرپرست اداره امور قرآنی افزود: آزمون ورودی این دوره نیز در 2 بخش کتبی و شفاهی برگزار شد که کتبی این آزمون به صورت تستی در استان و شفاهی از طریق فایل صوتی به سازمان دارالقرآن کشور فرستاده شد.
وی گفت : فایل های صوتی این آزمون به سازمان دارالقرآن الکریم کشور ارسال شد و بعد از داوری و بررسی تلاوت ها نتایج پس از جمع بندی آزمون کتبی و شفاهی از 50 نفر شرکت کننده در آزمون تعداد 25 نفر برای شرکت در دوره آموزشی تربیت داور که در نیمه اول شهریور برگزار می شود، پذیرفته شدند.
تقی‌پور با اشاره به اینکه 18 نفر در رشته تجوید و 7 نفردر رشته صوت و لحن موفق به ورود در دوره آموزشی تربیت داور شدند تصریح کرد: تعدادی از اساتید و قاریان قرآنی نیز در دوره تربیت داور شرکت می کنند.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری افزود: با اجراي اين دوره ، علاقمندان به داوري در رشته‌هاي تجويد و صوت و لحن پس از احراز شرايط گزينش، با توجه به رشته قبول شده در کلاس های آموزشی حضوري در هر يك از رشته‌ها شركت نموده و ضمن آشنایی با استانداردهای موجود در امر داوری و انجام كارورزي‌هاي متعدد و شرکت در آزمونهای پایانی، طریقه صحیح و یکسان داوري را فرا خواهند گرفت.
وی همچنین بیان کرد: شركت‌كنندگان در دوره در صورت كسب حد نصاب نمرات در دو بخش آزمون‌های كتبی و داوری عملی در رشته مربوطه علاوه بر دريافت گواهينامه داوری، مجوز داوری در استان را دريافت خواهند نمود.

 انتهای پیام

captcha