طنین زمزمه دعای عرفه در مزار شهدای گمنام خرم‌دره
کد خبر: 3740300
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

طنین زمزمه دعای عرفه در مزار شهدای گمنام خرم‌دره

گروه فرهنگی - رئیس شورای هیات مذهبی شهرستان خرم‌دره گفت: مزار مطهر شهدای گمنام شهرستان خرم‌دره میزبان دعای عرفه امسال شهرستان خرم‌دره است.

طنین زمزمه دعای پرفیض عرفه در مزار شهدای گمنام خرم‌درهحمدالله مرادی، رئیس شورای هیات مذهبی شهرستان خرم‌دره در گفت و گو با ایکنا از زنجان، با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه، اظهار کرد: مراسم روح‌بخش دعای عرفه همزمان با سراسر کشور در شهرستان خرم دره نیز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مزار مطهر شهدای گمنام شهرستان خرم‌دره میزبان دعای عرفه امسال شهرستان خرم‌دره است، تصریح کرد: دعای روح‌بخش عرفه روز سه‌شنبه 30 مرداد ماه ساعت 17 در مزار شهدای گمنام برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه نهم ذیحجه را روز عرفه یا نیایش گویند، عنوان کرد: این روز از روزهای مهم برای مسلمانان و از جمله شیعیان است اگرچه عید نامیده نشده اما همچون عید خوانده شده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه روز عرفه، روز رحمت عام الهی است، تصریح کرد: دعا در این روز نیز، زمینه ساز تجلی مغفرت و آمرزش خدا نسبت به بندگان است.
مرادی با بیان اینکه روز عرفه مى‌تواند روز پيروزى انسان بر طاغوت نفس و نقطه درخشانى درتاريخ زندگى هر فردى باشد، عنوان کرد: روز عرفه روز تحول درونى و انقلاب معنوى با آن همه مزايا و ويژگى‌هاى ارزشمند براى هر مسلمان بيدار و آگاه است..
وی با بیان این مطلب که دلیل برتری این روز بر روزهای دیگر به این خاطر است که خداوند در این روز از بنده‌های خود می‌گذرد و آنها را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهد، تصریح کرد: پروردگار عالم روزهایی را برای بخشش بندگان مشخص کرده است که روز عرفه نیز روزی است که خداوند به بهانه آن می خواهد بندگان خود را مورد بخشش قرار دهد.
این مسئول با اشاره به مضامین پربار دعای عرفه، گفت: اگر به تک تک مضامین دعای عرفه امام حسین(ع) توجه کنیم، یک گفت‌وگوی عاشقانه و عارفانه با خداوند متعال است که در آن سراسر اقرار به بندگی و عبودیت به نمایش گذاشته شده است.
انتهای پیام
captcha