مساجد به کانون فرهنگی جامعه تبدیل شوند
کد خبر: 3740305
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱

مساجد به کانون فرهنگی جامعه تبدیل شوند

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسجد، محور وحدت مسلمانان است، گفت: مساجد باید به کانون فرهنگی جامعه تبدیل شوند و مانند روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، امروز نیز پایگاه‌های انقلاب اسلامی باشند.

 مساجد به کانون فرهنگی جامعه تبدیل شوند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته، 29 مردادماه در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد با یادآوری حادثه به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی و تاریخچه نامگذاری روز مسجد، اظهار کرد: در میان مساجد اسلامی، مسجدالاقصی دارای ویژگی‌های خاصی است که نباید از اذهان مسلمانان این مسجد فراموش شود.

وی، افزود: در میان مساجد اسلامی از ابتدای اسلام تا کنون مسجد القصی جایگاه و تقدس ویژه‌ای دارد. برای همین این مسجد تاریخی نباید فراموش شود و به این خاطر این روز بزرگ روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه باید توجه ویژه به آباد کردن و رونق بخشیدن به مساجد شود، اظهار کرد: باید دست به دست هم دهیم تا حضور جوانان و نوجوانان در مسجد بیشتر شود برای رونق بخشیدن به برنامه‌های فرهنگی مسجد باید نیروی جوان انقلابی تربیت کنیم. مساجد باید کانون فرهنگی جامعه ما باشد ولی متاسفانه در این امر موفق نبوده ایم باید تلاش کنیم تا نسل جدید را با مساجد آشتی دهیم. همانطور که در زمان انقلاب مساجد کانون همفکری بود و در زمان دفاع مقدس مسجد مرکز پشتیبانی و کمک رسانی به جبهه ها بود الان هم باید مسجد سنگر اصلی ما باشد.

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه، با مساجد قهر کرده‌ایم، افزود: روزانه برنامه‌های متنوع مذهبی در مساجد برگزار می‌شود که متاسفانه با استقبال کم مواجه می‌شوند و باید هئیت امنا و روحانیت با هم متحد شوند برای حضور هرچه بیشتر جوانان و مردم در مساجد که متاسفانه در بسیاری از مساجد کار ما فقط آشتی دادن هئیت امنا و روحانیت مسجد شده است.

وی، با مورد خطاب قرار دادن هیئات امناء، پایگاه‌های بسیج، روحانیت مساجد و کانون‌های فرهنگی جوانان و نوجوانان عنوان کرد: دست به دست هم دهید و متحد باشید و برای حضور هر چه بیشتر جوانان، نوجوانان و حتی مردم عادی در مسجد همت کنید.

آل‌هاشم افزود: در این چند سال دشمنان اسلام تلاش کرده‌اند تا نور اسلام را خاموش کنند و یکی از محورهای اصلی توطئه بیگانگان این است که روحانیت را از مردم جدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روحانیون مسجد باید وقت بیشتری را برای مسجد اختصاص دهند، چراکه نقش آنها در مسجد بسیار ممتاز و ستودنی است، بیان کرد: روحانیت در زمان جنگ تحمیلی پیشتاز عرصه جهاد و شهادت بود، و در زمان جنگ تحمیلی 3 هزار و 417 روحانی و طلبه شهید تقدیم انقلاب شده است.

آل‌هاشم در پایان با اشاره به اینکه در عید غدیرخم مراسمات پرشکوهی باید در مساجد برگزار شود گفت: غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک تفکر و نشانه‌ای از تداوم خط ولایت است که باید بر تداوم این خط اهمیت دهیم.

انتهای پیام

captcha