کاروان ویژه حج جانبازان، ایام جنگ را تداعی می‌کند
کد خبر: 3740316
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
ساعی؛ جانباز 70 درصد:

کاروان ویژه حج جانبازان، ایام جنگ را تداعی می‌کند

گروه جهاد و حماسه ــ یک جانباز 70 درصد گفت: یکی از ویژگی‌های کاروان ویژه حج جانبازان این است که دوران جنگ را برای‌مان تداعی می‌کند. در این کاروان همه جانبازان از سراسر کشور دور هم جمع شده‌اند و شبانه‌روز که کنار یکدیگر هستیم، با یکدیگر آشنا می‌شویم و خاطرات جنگ را برای یکدیگر مرور می‌کنیم.

کاروان ویژه حج جانبازاناحسان‌الله ساعی، جانباز 70 درصد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به این موضوع که جانبازان پیش از سفر، انجام اعمال را سخت و دشوار تصور می‌کنند، گفت: پیش از آنکه عازم این سفر شویم، تصورم بر این بود که در انجام اعمالم با سختی‌هایی روبرو شوم اما زمان انجام اعمالم که فرا رسید، به راحتی از عهده آن برآمدم و این قدرت الهی است که ما را در انجام اعمال یاری ‌می‌کند.

وی افزود: برخی از جانبازانی که به دلیل وضعیت جسمانی‌شان انجام اعمال بسیار سخت‌تر بود، برای‌شان نایب گرفته شد و خوشبختانه آنها هم مشکل چندانی نداشتند. 

این جانباز 70 درصد تصریح کرد: حج تمتع سفر خوبی بود و همه جانبازان از سراسر کشور دور هم جمع شده‌اند. از هر لحاظ مدیر کاروان و مسئولان حج و بنیاد شهید و امور ایثارگران به مشکلات‌مان رسیدگی می‌کنند. به هرحال برخی از جانبازان ویلچری مشکلات‌شان بیش از دیگر جانبازان است. به همین دلیل با درایت و تدبیر مناسب مسئولان، با مشکلات کمتری روبرو هستیم.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های کاروان ویژه حج جانبازان این است که دوران جنگ را برای‌مان تداعی می‌کند. در این کاروان همه جانبازان از سراسر کشور دور هم جمع شده‌اند و شبانه‌روز که کنار یکدیگر هستیم، با یکدیگر آشنا می‌شویم و خاطرات جنگ را برای یکدیگر مرور می‌کنیم. ما هیچ کدام‌مان، یکدیگر را نمی‌شناختیم و این سفر فرصتی برای آشنایی یکدیگرمان شده است.

ساعی اظهار کرد: زمانی که وارد مدینه شدیم، به قبرستان بقیع رفتیم. حس غریبی در این قبرستان حاکم است، تا جایی که دل‌مان می‌شکند. وقتی این قبرستان را با حرم امام رضا(ع) مقایسه می‌کنیم، متوجه غربت می‌شویم. حرم امام رضا(ع) همیشه شلوغ و نورافشانی است درحالی که قبرستان بقیع همیشه سوت و کور بوده و چهار امام‌مان را مظلومانه زیارت می‌کنیم. 

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در راه خدا بندگی شایسته‌ای به جا بیاوریم و بنده خوبی برای خداوند باشیم. این سفر را برای همه ملت ایران به ویژه جامعه ایثارگری آرزو می‌کنم. شاید بسیاری از جانبازان براین تصور باشند که نتوانند از عهده این سفر بربیایند، اما از همین تریبون می‌گویم که قدرت خدا را نادیده نگیرند.

انتهای پیام

captcha