فضیلت روز عرفه با تمام ماه رمضان برابری می‌کند
کد خبر: 3740322
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

فضیلت روز عرفه با تمام ماه رمضان برابری می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: روز عرفه سه فضیلت برجسته دارد، ویژگی اول آن این است که شبیه ماه رمضان است و فضیلت این روز با تمام ماه مبارک رمضان برابری می‌کند، ویژگی دوم عید بودن و سومین ویژگی این روز این است که مصادف با شهادت اولین شهید نهضت امام حسین(ع) است.

به گزارش ایکنا از کرمان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم نجف‌شهر سیرجان دیروز دوشنبه، 29 مرداد به فضیلت روز عرفه پرداخت و با نتیجه‌گیری از این روز نفوذی‌ها، بی‌بصیرت‌ها و خیانت خواص را موجب شهادت سفیر امام حسین(ع) در کوفه عنوان کرد.
وی افزود: روز عرفه سه فضیلت برجسته دارد، ویژگی اول آن این است که شبیه ماه رمضان است و فضیلت این روز با تمام ماه مبارک رمضان برابری می‌کند، ویژگی دوم عید بودن و سومین ویژگی این روز این است که مصادف با شهادت اولین شهید نهضت امام حسین(ع) است.
وی افزود: شهادت حضرت مسلم(ع) همچنین سه عبرت دارد، عبرت اول این است که نفوذی‌ها موجب شهادت حضرت مسلم(ع) شدند و عبرت دوم بی‌بصیرتی و خیانت خواص و عبرت سوم این است که تنها گذاشتن ولایت موجب به وجود آمدن حوادث جانگداز عاشورا شد.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان سهل‌انگاری در برخی سیاست‌های کشور بیان کرد: در هنگام توافقات برجام، رهبری معظم نظام تذکر داده بودند که اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا حتمأ پای توافقات را امضا کند، چون رهبر بیدار ما می‌دانستند که رئیس جمهور بعدی آمریکا پای این تعهدات نمی‌ایستد و دیدیم همین عهدشکنی و ترفند به وقوع پیوست.
آیت‌الله خاتمی با تشریح اصل پایبندی به ولایت و در مسیر امام قرار گرفتن گفت: امام خامنه‌ای این را می‌خواستند که اقتصاد ما با تکان‌های بیگانه‌ها به لرزه در نیاید و در 40 سال گذشته هر زمان که در تنگنا بوده‌ایم و بر اطاعت ولایت بوده‌ایم پیروز میدان مبارزه با دشمن شده‌ایم.
وی اظهارکرد: مسلم بن‌عقیل(ع) که همان ولی فقیه زمان حال ماست را تنها نگذارید و تنها تفاوت میان مسلم بن عقیل(ع) و ولی فقیه این است که مسلم خاص و ولی فقیه عام است.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیندگان ما هستند که پرچم اسلام را به حضرت صاحب‌الزمان(عج) خواهند سپرد و ما باید در مسیر حفظ اسلام استقامت داشته باشیم و هرگز از خط اسلام ناب محمدی و حریم دین جدا نشویم.
وی با تشریح سابقه دشمنی‌ها و تنوع راه‌های مقابله دشمنان با نظام اسلامی تأکید کرد: دشمنان شیطنت‌های فراوانی می‌کنند و در فضاهای مجازی وانمود به پیروزی می‌کنند، اما باید مراقب نفوذی‌ها و بی‌بصیرتی و خیانت‌های خواص باشیم.
انتهای پیام

captcha