نظارت ۶۱ اکیپ بهداشتی بر سلامت دام‌های نذری عید قربان در کرمان
کد خبر: 3740328
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

نظارت ۶۱ اکیپ بهداشتی بر سلامت دام‌های نذری عید قربان در کرمان

گروه اجتماعی - رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: ۶۱ اکیپ ثابت و سیار بهداشتی دامپزشکی کرمان بر سلامت دام‌های نذری در روز عید قربان نظارت می‌کنند.

نظارت ۶۱ اکیپ بهداشتی بر سلامت دام‌های نذری عید قربان در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از اداره کل دامپزشکی استان کرمان ، مینا قاضی‌زاده، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان دیروز دوشنبه، 29 مرداد از اجرای طرح تشدید نظارت بر سلامت دام‌های قربانی در عید سعید قربان خبر داد و گفت: مردم باید دام‌های نذری خود را حتی‌الامکان از میادین عرضه دام زنده تحت پوشش دامپزشکی خریداری کنند.
وی افزود: به‌منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام‌های قربانی با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف، تعداد 26 اکیپ ثابت و 35 اکیپ سیار در سطح استان مستقر هستند.
قاضی‌زاده با اشاره به اینکه 28 دامپزشک، 48 بازرس بهداشتی گوشت و 12 ناظر شرعی بر دا‌م‌های قربانی نظارت می‌کنند، بیان کرد: در روز عید سعید قربان تمام کشتارگاه‌های دام استان از ساعت 7 صبح تا 13 باز و تمام خدمات به‌صورت رایگان به شهروندان ارائه می‌شود.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان تأکیدکرد: به‌منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، مصرف کنندگان باید گوشت دام تازه کشتار شده و آلایش آن را حداقل به‌مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.
انتهای پیام

captcha